Baconvaccin, köttbullar, lite Ebba & julbord

Igår var jag och tog baconvaccinet. När jag satt i väntrummet och väntade på min tur att bli stucken satt en kvinna bredvid mig som just hade fått sin spruta. Hon pratade högt, alla i rummet hörde och sade "det sveeeed, skulle det ha tagit bara lite längre hade jag tuppat av" och "jag skulle hellre föda barn igen än ta den där sprutan på nytt". Jag är inte speciellt känslig, inte spruträdd eller så, men till och med min puls gick upp. Jag tänkte "herregud, vad är det här för spruta??". Min tur att få sprutan kom och det kändes...ingenting! Men det var ju en idiot att sitta och prata på det där sättet i ett väntrum där det sitter en massa människor som ännu inte fått sin spruta! Hade jag bara inte varit så mesig så hade jag sagt till åt henne...

Imorse vaknade jag med ordentlig kroppsvärk, frossa och ont i armen. Jag kände mig sjuk hela förmiddagen men det började ge med sig redan mitt i dagen. Så det blir nog bra det här.

Jag och svärmor har stekt köttbullar till julafton idag. Det blir så mycket på en gång om man ska laga all mat dagen innan. Jag lägger upp en bild på våra köttbullar, bara därför att :)


Köttbullar med kryddpeppar i, som det ska vara på julafton!

Ebba har utvecklats jättemycket de senaste veckorna. Hon är medveten, försöker charma oss genom att le, har lärt sig att man kan manipulera omgivningen om man gråter några krokodiltårar, kan sitta själv på golvet en stund och drar sig fram på golvet med armarna. Tar jag med henne till badrummet när jag ska duscha kravlar hon sig fram till vattnet och blir alldeles blöt och i vardagsrummet kravlar hon från vedkorgen till högtalarna till surroundsystemet, till eluttagen, till grejerna som ligger under vardagsrumsbordet och till vitrinskåpet och försöker öppna dörrarna och sparka på glaset...ja, jisses, det är en pärs att ha en bebis! Men jag klagar inte, det är mest av allt bara roligt! :)

Jag lägger upp ett klipp från imorse då hon kravlar omkring på sovrumsgolvet i sin pyamas och undersöker bland annat spegeln.




Imorgon kväll ska vi till Soltuna på julbord, tillsammans med min bror och hans sambo. Jag har hört bara gott om deras julbord, hoppas förväntningarna infrias! Jag ser fram emot det...mmmm...

Kommentarer
Postat av: Marika

Fiffig tjej i väntrummet, grrrr!! Jag var också och tog sprutan igår, kändes ju ingenting själva sticket, men fy f-n vad ont jag hade i natt! Nu har jag feber också, stackars lilla mig! ;-)



Mums med köttbullar!



Kram

Marika

2009-12-17 @ 19:08:38
Postat av: Linda E-J

Anki reagerade oxå på sprutan, hon är helt svullen dr var de stack...och skitöm!! Jag reagerade ju inget knappt, lite öm i armen i ett dygn typ, är så olika hur man reagerar!



2009-12-17 @ 20:21:10
Postat av: Jonna

Marika: uscha, feber också! Hoppas du blir frisk snart, det ska ju inte hålla i sig så länge när det beror på vaccinet!



Linda: ja, det verkar vara väldigt olika! Kigge reagerade ungefär som mig, men han blev lite snuvig också.

2009-12-17 @ 21:07:17
Postat av: Minna

Så söt hon är! Vi måste ju bara ta oss hem efter jul så vi kan träffas och jag vill så gärna träffa lilla söta Ebba och dig förstås!;) Svinisvaccinet förresten... fick den på jobbet.. kunde inte röra min arm på två dagar! men nu är man iallafall skyddad! Ha det bra så ses vi snart! Kram

2009-12-19 @ 20:53:36
Postat av: Jonna

Minna: ja, absolut, du måste komma hem så vi kan träffas! :) God jul!

2009-12-19 @ 21:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0