Jag tror jag spricker

Allvarligt. Jag tror att jag kommer att spricka. De kilon jag har förlorat kommer vara tillbaka hastigt om jag fortsätter så här. Vad gott det är med julmat. Och efterrätter. Och godis. Och glögg.

Julafton blev mycket lyckad. Det var första gången vi firade hemma hos oss i vårt hus. 10 personer var vi sammanlagt, julbordet dignade och jag fick massor med julklappar. Bäst tyckte jag om julklappen jag fick av min man; ett halsband, örhängen och en ring, alla i silver med en stor genomskinlig sten av bergskristall på varje del. Mest behövligt var den bensindrivna grästrimmern och gruslasset (!) som min man fick av sina föräldrar. En fördel med att vara gift är ju att också partnerns klappar är lite bådas... Ebbas julklappshög ska vi inte ens tala om...den var...enorm! Det var nästan så vi inte orkade öppna alla ;) Bara isen tjocknar nu så ska vi ta med oss varm o´boy, mackor, pilkgrejerna som min man fick och Ebba i pulkan som hon fick och dra ut på isen. Det är vinter det.

Ikväll har vi varit till vännerna L & D och haft knytis med den kvarvarande julmaten. Vi hade alldeles för mycket julmat kvar och fortfarande finns det kvar. Kanske man skulle sätta det på posten till Afrikas barn?? Nog lever vi i överflöd. Min man är nu på traditionsenlig juldagsfest med grabbarna. Temat är som vanligt "blanda bästa drinken", vilket alltså innebär att det blir rätt många och märkliga drinkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0