Luftslottet som sprängdes & vikt & vilda bebin

Igår var jag och svärmor och såg sista delen av Millenniumtriologin; luftslottet som sprängdes. Böckerna är näst intill det bästa jag läst och för att vara svensk film så är också filmatiseringen riktigt riktigt bra! Böckerna är fyllda med spänning, men också med levande karaktärer, överraskningar, naturliga repliker och trovärdiga känslor. Noomi Rapace som spelar huvudpersonen Lisbeth Salander är en tillräckligt duktig skådespelare för att ta sig hur långt som helst.

Jag kan nu meddela att jag har gått ner 5 kg sedan jag gick med i Viktklubben (totalt 23 kg sedan jag var gravid, men där räknas själva bebisen också in i kilona). Jag planerar att gå ner ett kilo till före jul, sedan försöka hålla vikten under jul och nyår och så gå ner 3 kg till efter nyår...

Ibland är Ebba helt vild, speciellt på morgnarna och så runt 11-tiden på kvällarna. Hon somnar bra på kvällarna men vaknar ett par timmar senare och är galet pigg ett par-tre timmar. Jag lägger upp ett klipp på hur det såg ut imorse.




Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, sitter på jobbet och skrattar! Det var en bra film! i klass med luftslottet som sprängdes! ;)

Postat av: Emilia

Man blir glad av att läsa din blogg!



Vad duktig du är med allt pysslande, superfina saker. Och viktnedgången, attans den som ger sig! Det måste va dina slogan. Bra jobbat!

2009-12-02 @ 18:31:56
Postat av: Linda E-J

söta ebba =) så go´och glá

2009-12-02 @ 20:18:17
Postat av: Jonna

"Man ska va envis, man ska va envis!!!" nynnar lite ostämt

2009-12-02 @ 22:23:03
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Sivanja

Vilken härlig liten tjej du har! :-)

Önskar dig och dina en riktig fridfull jul och gott nytt år 2010! :-)

2009-12-06 @ 17:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0