Pepparkakor, gardiner, duns ur spjälsängen, odds & Ebba

Idag har jag och svärmor bakat pepparkakor. Jag har i skrivande stund en plåt i ugnen och den sista står på bänken och väntar. Vad gott det är med pepparkakor och ännu godare är degen! Men tid tar det att baka, det är tur att jag gillar tjocka pepparkakor, annars skulle jag aldrig orka baka färdigt...


En av plåtarna

Jag har sytt färdigt pappas alla gardiner och de 4 draperierna. Igår var jag till stan och hittade en fin kappa till hans uterum, så på kvällen sydde jag också de 15 metrarna tyg. Nu är allt klart. *pust*

Häromnatten, vid 1-tiden när jag satt i soffan, hördes plötsligt ett "DUNS DUNS". Då hade Ebba fallit ur vår säng, fötterna först och sen huvudet i golvet. Hon fick näsblod och skrek som en stucken gris. Bara någon sekund senare gick strömmen (!!!) så jag satt i mörkret med en illskikande bebis med näsblod och undrade om hon var värre skadad. Ficklampa hade vi ingen, för den vi köpt var trasig och låg i bilen i väntan på att fixas. De är konstigt hur saker händer samtidigt ibland. hur höga är oddsen liksom? Det var samma sak härom veckan när jag lånade ut min bil. Nästa morgon när maken skulle på jobb hade han punktering på ett däck på sin bil. Han fick ringa sin far, som då inte heller kunde åka till jobbet, utan istället fick hjälpa maken byta däck. Det var för övrigt den tredje bilen svärfar servade på under 12 timmar då min makes systers BÅDA bilar gick sönder dagen innan (därför hade hon lånat min).

Ebba har legat på golvet i vardagsrummet idag och tittat på när vi bakat pepparkakor. Just nu sover hon i sin spjälsäng. Några bilder från när jag lade henne nedan.


Mamma, jag är inte trött!


Eller janå, kanske lite...


Nej, nej, gå inte, stanna hääääär!!!

Några bilder från en annan dag


Sova, JAG??


Första gången med hjälmmössa och ser ut som en utomjording.

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

stackars ebba =( det är inte roligt när ens barn faller ur en säng/soffan. Första gången agnes gjorde det blev jag helt till mig...hon fick världens bula i bakhuvudet...men var sig själv 5 min senare tack och lov. Har som vana att köra in ett finger i munnen då hon faller för att se om det blöder och känna på tänderna...inte så trevligt för henne kanske men men...



Mums med pepparkakor...ska baka i början på nästa vecka jag.

2009-12-15 @ 16:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0