Alla är sjuka utom jag & julinköp & pyssel

Ebba fick vaccin mot svininfluensa i måndags på dagen. På kvällen fick hon feber och det har hon haft tills idag. När man får barn kommer man underfund med en massa saker som man inte alls reflekterat över tidigare. Ett exempel är att det är obehagligt när ens barn är sjukt. Ebba har ju inte på något sätt varit döende eller ens jättesjuk. hon har haft lite över 38 C feber och varit täppt i näsan med medföljande gnällighet. Vi föräldrar (speciellt min man ska sägas) har sprungit och kollat att hon andas varannan sekund. Vi har sovit med lampan på för att kunna ha koll på henne på natten. Hönsigt, ja antagligen, men man vet ju inte hur allvarligt sjuk hon blir förrän hon blivit frisk...

Maken har fortfarande feber, är nu inne på 5:e dagen. Till hälsocentralen fick han inte komma ifall det är svinis, men de sjukskrev honom ändå veckan ut. Inte vet jag om det är svinis, jag har ju inte blivit sjuk. Å andra sidan är det en märklig långvarig influensa han har.

Idag var jag till stan och köpte allehanda julgrejer. Däribland fanns utebelysning till en gran, en röd jullykta, bruna julgardiner till sovrummet, en grå stor julduk och en röd löpare, två röda julstjärnor till arbetsrummet, allehanda dekorationer från Sparhallen, olika pappersprylar till julklappsskapande och så lyckades jag också trycka in en liten kort svart kofta att ha på klänningen på lördag när vi ska på bröllop. Känns inte så hett med sjal just nu, har det blivit omodernt eller varför känner jag så? Jag hämtade också paketet från Ellos där bland annat pepparkaksdräkten till Ebba fanns. Den var söt som socker.

Ikväll har jag sytt upp gardinerna som ska hänga i sovrummet och pysslat med "boken om ebba" som är en scrapbookgrej med information om hennes första år i livet. Jag ska lägga upp bilder på den sen när den är klar.

Hyfsat produktiv dag med andra ord. Huvudet värker som följd.

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

idag ska jag oxå bege mig in mot staden för att köpa lite julpynt...måste iallafall ha en bordbruk, en löpare, 2 julstjärnor och lite annat smått...



Jävligt envis bäbis jag har i magen...det börjar faktiskt räcka nu känner jag...

2009-11-19 @ 08:43:37
Postat av: Linda

Nu blir jag också sugen på att köpa julpynt och julklappsgrejer! Hoppas dina familjemedlemmar blir friska snart så man kan komma ut och hälsa på utan att behöva va rädd för att bli smittad...

Postat av: Jonna

Linda E-J: ja, jag tycker att din bebis ska komma ut nu!



Linda: nu har jag också lite ont i halsen...vill inte bli sjuk, då blir det ju inget bröllop på lördag...suck!

2009-11-19 @ 12:44:42
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0