Cancerbloggar

Jag fick en kommentar om "Vimmelmammans blogg" och att den sätter griller i huvudet. Så gör den också på mig. Vimmelmamman är en ung, snygg, trendig journalist som vimlar med kändisarna på diverse tillställningar. Hon har också en tjocktarmscancer med dålig prognos. Länk till hennes blogg finns nedan.

Men det är inte bara den bloggen, utan också andra cancerbloggar som sätter griller i huvudet. Bloggen "Som en stjärna", som också finns nedan handlar om Victor som dog i neuroblastom 1år och 7 månader gammal. Victors mamma, en tjej på lite över 20 år som nu är gravid på nytt skriver och historien är minst sagt gripande. Att Victor dog i ångest och smärtor för att sjukvården inte ville ger mer smärtstillande efter att en läkare på Akademiska sjukhuset blivit misstänkt för dråp p.g.a. hög dos smärtstillande i kroppen på ett avlidet barn, gör inte saken bättre. Victor hade en napp som var kopplad till syre och i hans sista stund fick han inte luft, utan ställde sig till och med upp för att försöka suga in syre. Victor sitter fast på min inre näthinna.

Av någon idiotisk anledning dras jag till sjukdomsbloggar och särskilt cancerbloggar. Jag har inte alltid varit så här galen, utan det började efter att jag fick barn. Med kärleken till barnet kommer oron för sjukdomar (och herregud, spädbarnsdöd!) och död i allmänhet. Kanske kan jag kontrollera det fruktansvärda om jag förbereder mig genom att läsa diverse cancerbloggar? (Hrm...).

Kommentarer
Postat av: ramona

tjingeling nu har jag hittat in till din blogg :) va fin den är!!!

jag har så svårt att läsa canserbloggar, får ju värsta ångesten!! usch vad livet är så himla grymt ibland och man bara undrar när det skall drabba en själv eller nån i familjen

2009-11-02 @ 14:32:48
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Jill med de 3 små grisarna=)

Jag håller med dig, hamnar alltid in på såna bloggar jag med. Det är fruktansvärt, hemskt, orättvist! Man får nog bara vara glad så länge man har friska barn, men visst tusan får jag tankar emellanåt om att ngn av dem har nåt fel m.m. Skit jobbigt! Det värsta är ju att det finns så otroligt många olika sjukdomar, det skrämmer mig! Ber till gud varje dag att mina små får förbli friska, även alla andras små barn! Läste du om lille Elton då? Det var också otroligt sorgligt:( Nej usch, livet är orättvist! Att små oskyldiga barn ska måsta drabbas av sånt skit, det är inte rätt:( Fin blogg btw. Håller på att starta en jag med, men måste göra den lite vettigare först innan jag vågar länka ut den=) Ha d bra!

2009-11-02 @ 14:45:03
Postat av: Cindy

Tjenis nu har även jag hittat hit :-) Jätte fin tjej du har.

Jätte jobbigt ämne du skriver om. Barn borde förskonas. Jag jobbar ju med sjuka barn och jag kan säga att det är en otrolig uppgivenhet man ibland känner när man inte kan hjälpa, inte kan trösta eller bota.

Kram

2009-11-02 @ 15:07:36
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja, grymt är det, utan tvivel! Jag har läst om lille Elton också, inga barncancerhistorier missar mig nu för tiden.



Cindy: ja, jag har tänkt på dig nån gång, att du har ett tufft jobb. Jag jobbar ju själv med människor som har allehanda bekymmer, både psykiska och fysiska, men sjuka barn är nog det svåraste.

2009-11-02 @ 15:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0