Sushi=kolhydratbomb & sjuk make

Ikväll har vi ätit hemlagad sushi. Jag älskar sushi, kan verkligen längta efter det. När vi lagar det hemma är vi dock sådana fegproppar att vi inte vågar oss på den råa fisken. Vi äter därför sushi med kallrökt lax. Jag har trott att sushi är nyttigt, men när jag knappade in de 12 bitarna jag åt i viktklubb.se fick jag nästan en halv chock - 640 kcal, nästan bara kolhydrater! Det var ju ingen bantarmat. Nåja, det var himmelskt gott så det får vara värt det!

Min man  är sjuk. Han tog influensavaccin i onsdags (inte svininfluensa) och i fredags blev han sjuk. Feber, kroppsont, halsont och allmän hängighet. Han sade att det inte borde räknas som arbetsfrånvaro när det var från arbetet han fick sprutan, detta trots hans frånvaro imorgon. Ja, det kan man ju tycka. Om man får sådana symtom av vaccinet är det inte värt att vaccinera sig...


Kommentarer
Postat av: Linda E-J

vet du om de har sushi på indigo fortfarande? De hade ju i våras på fredagar...ska absolut hämta hem nån gång därifrån för jag är så sugen på att smaka. Vi provade laga det på nyår en gång men det blev bara skit så vi slängde nästan allt. Vill smaka ordentlig sushi =)

2009-11-16 @ 20:38:05
Postat av: Jonna

Jag har hört att de fortfarande har sushi, men jag vet inte om det är varje fredag. Har aldrig ätit den heller så jag vet inte vad den smakar.

2009-11-17 @ 01:29:19
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0