Formen efter en graviditet

Jag gick upp 27 kg under graviditeten med Ebba!!!! Det är så mycket så det kräver fler utropstecken än ett! Jag mådde illa som en tok, spydde mig igenom hela graviditeten och stod stilla i vikt de försat 20 veckorna. De resterande 20 veckorna lyckades jag äta mer än jag spydde, vilket faktiskt är ett under. Tyvärr åt jag MYCKET MYCKET då det var det ända som lindrade illamåendet. Nu när Ebbis-bebbis är 6 månader gammal dras jag fortfarande med 9 extrakilon. Nu ska jag gå ner dem. Jag SKA! Därav har jag gått med i viktklubb.se.

Det är andra gången i livet, förra gången var när jag studerade i Örebro. Jag blev "har-blivit-sambo-fet" men tröttnade och Viktklubben hjälpte mig gå ner 8 kg. Viktklubben är bra för att det går ut på att äta nyttigt, av fetter, kolhydrater och proteiner, men inte mer än man behöver. Jag hoppas det hjälper nu, för jag gillar inte att vara rund. Jag har en inre bild av mig som smal och blir förvånad varje gång jag ser mig i spegeln.


Ebbas mamma är rundare än mormor och mormors mor. Inte bra.
Ebbas mamma är rundare än både mormor och mormors mor. Det är inte bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0