Stolt sömmerska

Jag kan egentligen inte sy, men idag sydde jag ett spjälsängsskydd. Riktigt bra blev det också, även om tyget var kortare än jag mindes att jag köpt (?!). Jag har fixat djungeltema i Ebbas rum; målat djungeldjur på väggen, lagt dit en grön matta (gräset) och en sollampa i taket. Spjälsängsskyddet blev således också grönt. Jag har inte fotograferat det, men bilder på rummet i övrigt har jag. Lägger upp någon här.





Ebba sover inte i sitt rum ännu. Jag tycker jag kan separera från dotra mi utan speciellt mycket ångest i vanliga fall. Jag lämnar utan problem henne till pappan eller barnvakt och har också haft sådan över natten. Vad jag har svårt för är att sova utan henne. Att sova bredvid Ebba är det bästa som finns. Jag lyssnar på hennes andetag och håller hennes lilla hand. En mjuk sovande bebis måste vara det bästa som finns. Hon somnar således i sin spjälsäng på kvällarna, men när hon vaknar för sin första nattmåltid av två varje natt, vid 12-1-tiden lägger jag henne i min säng. Så samsover vi och det fortsätter jag gärna med. Kanske tills hon är tonåring ;)

Så här söt är min dotter. Vem skulle kunna låta bli att snusa på henne om nätterna? :)


Juli 2009, då 3 månader

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad roligt att du har börjat blogga, Jonna!! :)

2009-11-01 @ 09:53:10
URL: http://lindastankeverksamhet.blogspot.com
Postat av: Linda Enlund-Jansson

kul med en till bloggare...har faktiskt varit lite nyfiken på det ett tag men inte orkat sätta mig ner och kolla närmare på det...



Ska absolut kolla in din blogg...

2009-11-01 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0