Vem är klok som en uggla?

Ett nytt kort har jag lyckats scrappa den senaste tiden. Detta mottogs av min makes barndomsvän och tillika Ebbas gummor M när hon fyllde 33 år.


Stommen är gjort av svart cardstock. Jag har limmat på en ruta av
grön cardstock och sedan en ruta av blommigt mönsterpapper.
Mönsterpappret är chalkat med chestnut roan och jag har streckat
kanterna med en brun stabilopenna. Jag limmade fast en rektangel av
röd cardstock och sedan en rektangel av prickigt mönsterpapper.
Mönsterpapprets kanter är eldade och chalkade. Jag klippte till en
rektangel av brun cardstock med mönstersax. Ugglan ritade jag med
kalkerpapper på ett linjerat papper, fyllde i med svart penna, ögonen
gjorde jag med 3D-lack och kanterna är chalkade och streckade med
brun Stabilopenna. Siffran 33 är utskriven på datorn, cirklarna är
klippta med sax och kanterna chalkade. Bladen och blommorna är
sprayade med Glimmer Mist och limmade. Blommorna sitter fast i
varandra med en gul nit. Bandet är eldat i kanterna och limmat.


Idag är det långfredag och helgen är fullbokad med trevliga besök och utflykter. Idag kommer min kusin och vän E hit, imorgon blir det middag hos svärisarna, på söndag ska vi till min bror med sambo på fika och på måndag kanske det blir något med familjen E-J. Det är första gången på mycket länge som jag har en "helgkänsla". Jag jobbade i onsdags och torsdags och ska igen på jobb på tisdag, så nu är det ju faktiskt helgledigt.

Jag måste också passa på att återigen gratulera min kusin och vän L till hennes lägenhetsköp! GRATTIS!!! Det kommer bli toppen och jag ser fram emot att hjälpa dig planera renovering och inredning!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ännu en gång, tack snälla för det otroligt fina kortet! :-)

Ha en fortsatt skön påsk. Kram på er alla tre!

2010-04-03 @ 16:24:36
Postat av: Jonna

Varsågod! Hoppas du hade en bra födelsedag! Glad påsk till dig också! Kram

2010-04-03 @ 18:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0