Texas Longhorn

Jag lovade en recension på den, i Mariehamn, nya restaurangen Texas Longhorn. Här kommer den.

Min upplevelse var att lokalen var rätt tråkigt inredd. Några djurhuvuden på väggen och detaljer i trä räckte inte för ett mysigt Texasintryck. Det behövs mera lull-lull.

På menyn fanns främst kött, olika köttbitar i olika storlekar. Till förrätt delade maken och jag på en korg med chips, kött och salsablandning. Det var gott, men en köttbit var så seg att jag fick spotta ut den. Till huvudrätt tog maken baconlindad oxfilé och jag entrecote, båda med pommes frites. Köttet i båda huvudrätterna var väldigt mört, antagligen bland det möraste kött jag ätit. Smaken var bra och innan förrätten fick vi sallad med en god dressing.

Notan blev inte billig. Oxfilén kostade 28,50€!

Personalen var trevlig och det fanns tillräckligt med sittplatser trots en del gäster.

Sammantaget vill jag ge Texas Longhorn 3 poäng av 5 möjliga. Med viss tillpiffning av lokalen skulle de kunna få 3,5/4 poäng. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0