Dag 13: den här veckan

MÅNDAG
Svärmor var barnvakt en stund på dagen och jag utnyttjade tiden med att plugga. Sammanställde en gruppdiskussion i Strategiskt personalarbete. Hängde upp den saknade kroken under entrétaket så att utebelysningen hänger snyggt. Såg på tv en stund.

TISDAG
Pluggade en stund på dagen då Ebba sov. Skrev på en grupphemtenta i Strategiskt personalarbete. Pratade i telefon med L, som sköt upp vår dejt från onsdag till torsdag. På kvällen beklagade jag mig över att jag inte hade något att göra, vilket resulterade i en tävling i vem som svarar rätt på flest TP-frågor. Maken vann två av tre rundor. Messade nära och kära för att fråga vad de önskar sig i julklapp. Såg på filmen Precious på pluskanalerna.

ONSDAG
Åkte för första gången till barngruppen i Finströms församlingshem, mellan klockan 10 och 12. Ebba sprang omkring med de andra barnen och såg ut som en sol. Hon kramade och pussade barnen och satt i mammornas famn. Blyg är hon ju inte. Dit måste vi åka igen. Sedan en sväng till svärföräldrarna där vi blev bjudna på fika. Åkte hem och gav Ebba lunch, sedan lade jag henne. Ringde och bokade plats i parken i Godby åt Ebba, möjligtvis från mars nästa år, men senast från september. Har pluggat sedan dess. Håller på sammanställer tidigare tentafrågor till salstentan i personalekonomi som jag ska skriva i januari. Nu är klockan tjugo i fyra och snart ska jag laga mat. Idag blir det enkelt, Stinas kyckling och ris. Ikväll ska jag plugga lite till och sedan se på uppföljningen av händelserna i Marks kommun, på Uppdrag Granskning. Sedan kommer en film som kan vara bra, Vicky Cristina Barcelona.

TORSDAG
Är det hyfsat väder ska jag gå ut en stund med Ebba. Jag borde ta ner hennes pulka från vinden. På eftermiddagen ska jag plugga. Jag har en föreläsning jag måste se i arbetspsykologin och så ska jag fortsätta läsa på ekonomin. På kvällen ska jag till kusin L och se på bilder från hennes USA-resa. Då tror jag Ebba får stanna hemma. Det är skönt att komma iväg själv ibland.

FREDAG
På fredag förmiddag ska jag plugga lite. Klockan tre ska jag hämta min syster T vid skolan. Jag har tänkt att vi ska åka till staden och köpa en julklapp åt Kigge och ta en fika. Kvällen blir lugn, troligvis Idol.

LÖRDAG
På lördag är T fortfarande hos oss och vi borde hitta på något att göra. Kanske går vi ut en stund. Maken föreslog att vi ska åka till Mariehamns kyrka och se på något sånguppträdande. Får se vad T vill. Något gott att äta ska vi i varje fall laga.

SÖNDAG
På söndag åker T hem. Mamma kommer hit och hämtar henne och jag ska bjuda på fika. Jag, maken och Ebba ska till Havsvidden i Geta och äta julbord tillsammans med min bror med sambo och son. Det ska bli gott. Om jag hinner så ska jag plugga på kvällen. Det borde jag, eftersom jag inte hinner med det under resten av helgen och vi ska till Stockholm helgen efter.

Det här är en ovanligt lugn vecka. Inte så mycket extra jag måste göra. Huset är städat och pyntat och ute kan vi inte göra annat än skotta snö. Pepparkakorna är bakade...julstjärnor kanske jag svänger ihop ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0