Dag 15: mina drömmar

Ibland tänker jag att mina drömmar är realistiska och andra gånger att de inte är det. Jag är en person som på många sätt är realistisk, rak på sak och oromantisk. Samtidigt kan jag vänta mig eller fantisera om sådant som ligger långt ifrån verkligheten.

Jag kan drömma om mycket pengar, långa resor, stora hus, service och snygga kläder. Ibland kan jag drömma om ett liv i storstaden, om att göra karriär i klapprande klackar eller om fem barn.

När jag ska sedan ska välja i praktiken så är det dock sällan mina drömmar jag egentligen vill ha. Jag trivs bäst när jag får känna mig som de flesta andra, när jag är accepterad men inte står i fokus och när jag får vara med familjen eller ta det lugnt tillsammans med en vän. Om jag får välja så är det också så jag vill fortsätta leva.

Jag drömmer om att lyckas hålla ihop mitt mitt äktenskap med maken tills den ena av oss två dör av ålderdom, om att ha en trygg relation med min dotter hela livet och om att få åtminstone ett barn till, kanske två. Jag drömmer om ett jobb jag trivs med, som jag kan vara stolt över och som kräver en rimlig insats. Jag önskar en ekonomi som är tillåtande, både gällande renovering och tillbyggnader av huset och som möjliggör en resa nu och då. Jag drömmer om att hålla mig smal som nu och om att vakna upp som en morgonpigg människa, eftersom det skulle vara mycket enklare att leva som en sådan. Jag drömmer om att få må bra, om att få vara frisk och om att få behålla föräldrar, svärföräldrar, vänner och syskon. Jag vill utveckla min konstnärliga sida, känna mig kreativ och utnyttja mina händer. Jag hoppas jag får bli en riktig bullmormor som alltid har dörren och famnen öppen för barn och barnbarn. Jag drömmer om att bli gammal och om att kunna se tillbaka på mitt liv och tänka "jag har brytt mig om andra, levt gott och gjort det bästa av mina förutsättningar. Jag är nöjd.".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0