Dag 24: vad som får mig att gråta

När jag var barn var det någon som sade "vet du vad din svaghet är? Att du alltid gråter". Det var inte sant, jag har aldrig varit en gråtare. Men jag slutade gråta nästan helt, i flera år.

Numera gråter jag ibland, även om jag inte är särskilt blödig. Egentligen handlar det fortfarande om att jag inte vill visa mig svag.

Av någon anledning är det främst tv:n som kan få mig till tårar. Extreme Home Makeover är ruskigt känslosamt. Ett tag gick programmet varje dag vid middagstid. Det blev jobbigt, eftersom jag måste gråta lite varje dag. Igår såg jag på "Vem tror du att du är" med Jerry Springer. Han spårade sin släkt genom Förintelsen och dess fasor. Då fällde jag en liten tår.

Annars så gråter jag ibland om jag blir riktigt riktigt arg. När orden tar slut och maktlösheten tilltar, då gråter jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0