Hjärnhinneinflammation!

Jag var till läkare idag efter minst en veckas huvudvärk - och jag har hjärnhinneinflammation! Läkaren tog inte något test, men verkade helt säker på sin sak när jag berättat om mina symtom. Tydligen är det en epidemi i Finland.

Det började med lukter som störde mig, samma lukter jag reagerade på som gravid när jag mådde illa. Sedan fick jag dålig matlust och det är inte alls likt mig att inte vilja äta. För en vecka sedan fick jag ont i huvudet, vissa stunder mer och andra stunder mindre. Trött har jag varit, stel i nacken. Natten till igår hade jag så ont i huvudet att jag inte visste om jag skulle spy eller åka till sjukhuset. Igår hade jag feber, inte hög utan bara 37,4 men det efter att jag tagit sammanlagt 4 g Panadol under dagen.

Idag är huvudvärken något bättre än igår, även om det fortfarande rungar. Huvudvärken sitter liksom bara fram, som ett band, varken bakom öronen eller i bakhuvudet.

Läkaren sade att jag måste åka till sjukhus om jag får högre feber, men han trodde att jag inte kommer bli sjukare eftersom jag redan haft ont i huvudet en vecka. Hjärhinneinflammation kan vara väldigt farlig, man kan till och med dö. Det finns två olika sorter och antagligen har jag den mildare, den som beror på ett virus (gissar jag efter att ha läst på Internet). Det står att den mildare sorten kan ge uttalad trötthet i 1-3 månader....jippi! Jag som ska börja studera.

Detta är tydligen också smitttsamt, även om det är ovanligt att någon blir smittad. Hoppas verkligen inte jag har smittat någon!

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

fy vad jobbigt!!! Hoppas du piggnar i snart när du ska börja plugga

2010-07-29 @ 18:06:45
URL: http://lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Minna

Usch... :( Krya på dej!!

2010-07-29 @ 22:55:36
Postat av: annkan

Ajaj då, det lät ju lite jobbigt.. Hoppas du är piggare nu!

2010-08-23 @ 17:47:06
URL: http://annkan.bloggplatsen.se
Postat av: sofia

har själv grymt ont i huvudet nu. vet inte varför. kom helt plötsligt bara. Gud va jobbigt

2010-11-15 @ 18:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0