Snark!

Min man snarkar och vissa nätter är det verkligen ett problem för mig. Inatt var en sådan natt. Halv sex tittade jag sista gången på klockan, då hade jag ännu inte somnat. Tio över sju vaknade Ebba. Vi har en gästsäng i ett annat rum och jag skulle ju kunna gå dit och lägga mig, men jag är så irriterande envis och åsneaktig så jag ligger kvar i sängen och buffar, puffar, knuffar och sparkar på samt nyper min man. Han vaknar inte, om jag tar i riktigt hårt vrider han möjligtvis lite på sig. Allvarligt talat så har jag sovit väldigt dåligt egentligen varje natt sedan jag träffade honom, alltså i snart 8 år. Inte är det många nätter jag somnat förrän efter en, en och en halv timmes försök eller ännu längre (för att han snarkar) eller fått sova hela natten utan att vakna i mellan (för att han snarkar). Man kan ju inte börja sova i skilda rum heller, för det är inte ett tillfälligt problem. Jag blir så arg! Jag vet att det inte är hans fel, att han inte kan hjälpa det, men jag blir så frustrerad!

Till något roligare. Imorgon och dagen efter det ska jag jobba på dagis, närmare bestämt Gottby daghem. Toppen med ett extrajobb och det ska bli kul att jobba med barn! Det känns som om det kan bli riktigt roligt, uppfriskande och lagom lättsamt.


Kommentarer
Postat av: Linda E-J

jag har samma problem med min man...men jag kör med öronpropp i det öra jag inte har mot kudden =) köper på apoteket! Prova det =)

2010-03-08 @ 19:56:17
URL: http://www.lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Linda E-J

vad konstigt...just såg jag min kommentar men nu syns den inte...



iallafall...har samma problem med snarkandet här, men jag löser problemet med öronproppar, iallafall i det öra som jag inte har mot kudden. Det känns så konstigt att ha en propp i örat som trycker mot kudden.

2010-03-08 @ 20:15:18
URL: http://www.lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Diana

Spark han i golv, de gör jag när jag har fått nog =)

Kanske borde söka till en läkare. Kanske de kan göra ngt åt det.

2010-03-09 @ 00:56:59
URL: http://tristan-zachary.blogspot.com
Postat av: Arlene

Har en klasskompis som inte kan sova om det inte är helt knäpptyst, så hon kan störa sig på att sambon över huvudtaget andas! Hon kör med såna där öronproppar av silikon, kanske nåt att prova? :) Kramar!

2010-03-09 @ 08:48:33
Postat av: Jonna

Vanliga öronproppar har jag testat, men de är i vägen, jag rullar ofta runt från sida till sida. Silikonöronproppar har jag dock aldrig hört talas om, är de platta så man kan ligga på dem?

2010-03-09 @ 16:17:20
Postat av: Diana

Silikonproppar har jag haft när jag simmade för att inte få klor i öronen.(känsliga örongångar)

Dom är som en massa som man formar efter sina örongångar. De hålls väldigt bra. Man köper dem på apoteket. Man hör absolut ingenting =)

2010-03-10 @ 09:58:14
URL: http://tristan-zachary.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Det enda (och faktist det allra enklaste) som hjälper för mig/ oss iallafall, är att ha honom att vända sig och ligga o sova på sidan istället! Då slutar han snarka direkt! Jag brukar trycka honom till sidan tills hans förstår att han ska svänga sig.... :)

2010-03-16 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0