Gräsänkling

Maken har åkt till Helsingfors för stafettkarnevalen. Han kommer hem natten till söndag, så tills dess är jag gräsänkling. Samma sekund han stiger utanför dörren saknar jag honom, vilket ju är rätt pallrigt med tanke på att han inte sitter fastlimmad vid hemmet i övriga fall heller. Att jag saknar honom lite extra just nu kanske är något befogat dock eftersom han har varit borta mycket de senaste veckorna. Det är fullt upp i lärarbranschen i maj månad. Det är knappt så Ebba vill kännas vid sin pappa när han kommer hem, hon vill bara vara i min famn. Ett tecken på att han är borta mycket månne...?

Jag hoppas på bra väder imorgon dag så jag kan lapa ännu lite sol. På kvällskvisten kommer kusin L hit, vi har tänkt oss en tur till Bastö för att äta Italiensk glass som serveras där. Lördag går också i matens tecken, en tur till restaurang Ångbåtsbryggan med familjen E-J väntas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0