Ebba GÅR och vill klä på sig själv!

Jag har jobbat hårt den här helgen; dragit ris, eldat och sått gräs. Jag har ont i halsen och det finns en risk att mitt halsonda blir värre med tanke på att jag släpat ris hela dagen, med en svettvåt rygg i blåsten. Jag vill inte alls bli förkyld nu. Kommande vecka är sista veckan jag är ledig, sedan jobbar jag 80 % resterande delen av juni.

Jag har en hel massa jag borde hinna göra innan det är dags att arbeta. Imorgon ska jag åka till stan, köpa flytväst och simringar åt Ebba, inhandla lite träd, buskar och blommor samt diverse annat. Ringa grävaren och plåtkillen ska jag också göra. Ebba har släpat hål på 6 par byxor de senaste två veckorna, eftersom hon har tagit sig fram med ett knä i backen. Jag måste köpa nya brallor åt henne.

Igår satt jag och maken på golvet tillsammans med Ebba. Plötsligt gick hon! Nu promenerar vår lilla flicka runt i huset, på små hjubenta vinglinga ben. No more trasiga byxor! Här kommer bevis:



Ebba vill helst kunna allt NU, att kunna klä på sig själv samma dag man lär sig gå är ju ett måste! Se själva:


Kommentarer
Postat av: Annica

Nååå så gullig hon är. Är du säker på att du nu hinner plantera ner alla träs och buskar.. haha!! Jag menar.. hon lär ha fart på, fast de är klart det går ju inte sååå fort ibörjan, men vänta bara!! Kram

2010-05-30 @ 21:23:54
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Jonna

Annica: alla som har haft småbarn säger lika som du gör! Vi får väl se hur det går, det verkar vara bli skillnad när de börjar gå :)

2010-05-30 @ 21:44:34
Postat av: Linda

vad fint hon går, övning ger färdighet =)

2010-05-30 @ 21:57:47
URL: http://lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Sivanja

Vad duktig hon är lilla Ebba. Men gud vad svårt, hopplösa byxor som inte riktig vill. :-) Klart man blir lite krakilsk. ;-p

2010-05-30 @ 21:58:42
Postat av: Minna

2010-05-30 @ 21:58:43
Postat av: Minna

Titta va duktig hon är! :)

2010-05-30 @ 21:59:20
Postat av: Linda

Vad duktig hon är, lilla älsklingsebba! :)

Postat av: Jonna

Ja, hon är duktig lilla (stora) Ebbis-bebbis! :)

2010-05-31 @ 17:19:50
Postat av: Anonym

Just droppin by. Nice video, nice blog. Best regards

2010-06-01 @ 06:13:22
URL: http://goesprih.blogspot.com
Postat av: Marika

Duktig tjej! :-) Jag blir imponerad av hur hon ställer sig upp varsomhelst, det är bra gjort! Lukas kommer inte upp till stående utan nåt att ta tag i!



Ha det bra!

Kram

2010-06-01 @ 12:24:22
Postat av: Anonym

Man skrattar när man ser hur hon kämpar med byxorna, men vet ju själv hur frustrerande det känns när det inte lyckas...fast man försöker allt! Snart kan hon!

2010-06-04 @ 07:38:54
Postat av: Emilia

Hahaha.. Vad arg man kan bli när man så gärna vill men det inte går ändå! Det är tur att hon har så tålmodiga föräldrar ;)

2010-06-04 @ 19:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0