Dag 5: min definition av kärlek

Förälskelse är en sak. I början är kärleken mest på ytan, som en spegel där man ser en version av sig själv som man gillar lite bättre än förut. Upplevelsen är den egna känslan av lätthet, storhet, attraktion, rädsla och nervositet.

Kärlek är någonting annat. Min upplevelse är att två blir som en. Som om man flyter ihop och blir ett naturligt "vi". Det handlar om vardag, om kompromisser, om att dra åt samma håll och om att alltid tänka på och ta hänsyn till en enhet. Det är gemensam ekonomi, arbete sida vid sida och ibland en hand på ryggen i förbifarten. Och det handlar om tillit, det är viktigt.

Vad jag behöver är framförallt trygghet. Kärlek är att veta att han finns där när jag stänger ögonen och finns där när jag öppnar dem. Han finns kvar och han går ingenstans. När jag är som bäst, när jag är som sämst. Och han har mig.

Kärlek är att känna lycka över att få leva tillsammans. Att se honom och känna att han är min och han är vad jag vill ha. Att jag gjorde rätt som valde honom.





Kommentarer
Postat av: Cindy

Så bra skrivet. Känner precis som du. Kram på dig!

2010-11-23 @ 19:16:02
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0