Jag lever!

Jag lever! Jag har bara inte hunnit...eller haft lust, att blogga. Livet har kretsat i princip bara kring pluggande sedan början av september. Att studera på heltid med Ebba hemma innebär att jag måste läsa varje sekund hon sover och på kvällarna när maken är hemma. Jag lägger ner ungefär lika mycket på att plugga som maken gör på sitt jobb som lärare. Vi går mest om varandra hela tiden, antingen är han på jobb eller så sitter jag instängd i arbetsrummet. Trots att det är jobbigt, så är det dock också fortfarande roligt. Hittills har jag klarat alla hemtentor, men idag skrev jag den första salstentan av två för denna termin (på högskolan) och trots att det kändes som om jag kunde det åtminstone hyfsat bra, så kan jag inte säga säkert att jag kommer få godkänt.

Imorgon måste jag skriva klart en grupphemtenta i arbetspsykolgi, som jag skriver tillsammans med en person i Kuala Lumpur i Malaysia, en person i New York och en i Gällivare. Är inte dagens teknik otrolig, som gör det möjligt? Sedan ska jag ta en tre dagar lång paus i pluggandet. Jag har hittills pluggat minst sex dagar i veckan utan undantag. Jag behöver en paus nu. På lördag ska vi på rådjurshippa här i Finström. Det blir nog bra. Ebba kommer med dock, så det blir inte party.

I övrigt så ser jag fram emot julen. Jag är en riktig julfantast som verkligen gillar allt mys och stök med god mat och tända ljus. Idag var jag och tog hem några julgardiner på prov. Jag har tänkt fålla upp dem i helgen.

Jag önskar dig allt gott!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är väl värd en paus så hårt som du pluggat! ha det så trevligt på hippan =)

2010-11-04 @ 19:24:22
URL: http://lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Minna

Va skönt att höra från dej! :) Vi måste ju ses snart!! jag kommer till Åland en sväng nästa helg.. mamma ska firas, hon fyller 60, så kanske inte hinns..! men jag hör av mej! Kramar

2010-11-05 @ 20:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0