Tacogratäng

Här kommer ett recept på mycket smarrig helgmat! Jag säger helgmat eftersom det inte är för de kalorirädda...



Tacogratäng med fläskfilé

4 personer

600 g fläskfilé

1 msk smör

1 pkt tacokryddmix 40 g

1 burk ananasringar 225 g

3 st tomater

200 g nachochips, påse

0,5 tsk salt

1 krm cayennepeppar

275 g mjukost naturell

1 burk tacosås 230 g

2 dl ost


Tillbehör
Creme fraiche
Blandsallad

Tillagning
1. Sätt ugnen på 225°. Putsa och skär fläskfilén i tärningar. Bryn köttet i smöret ca 5 min. Strö över kryddmixen. Låt ananasen rinna av och skär den i mindre bitar. Tärna tomaterna.
2. Lägg nachipsen i en smord ugnssäker form. Fördela fläskfilé, ananas och tomater ovanpå. Strö över salt och peppar. Klicka på mjukost och tacosås. Strö över den rivna osten.
3. Gratinera mitt i ugnen 10–15 min tills osten fått fin färg.
4. Servera gratängen med en klick lätt creme fraiche och en sallad av isbergssallad, gurka, majs och rödlök.



Kommentarer
Postat av: Susanna

Det där ska jag pröva i helgen tror ja! lät smarrigt:)

2011-02-17 @ 16:29:49
Postat av: Minna

nej nu måste du uppdatera i bloggen! du e ju inte 28 längre.. :)

2011-03-18 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0