Avklarad tenta och sjuk flicka!

Efter att Ebba hade somnat på köksgolvet (!) igår hos sin farfar, bestämde jag mig för att ringa hälsocentralen i Mariehamn angående hennes svullna ögon och mående. Bemötandet jag fick var inte precis trevligt. En kvinna svarade och hennes attityd utstrålade "jag kunde inte bry mig mindre", "du är en fjantig mamma som överdriver", "du har säkert inte gjort någonting alls för att försöka förbättra läget" och så lade hon till "det finns ändå ingenting att göra".

Maken blev hemma från jobbet idag med Ebba eftersom barnvakt inte kändes lämpligt och jag skulle skriva tenta. Han ringde Godby hälsocentral imorse angående Ebba. Hon fick en tid halv elva och efter en minuts läkarbesök fick hon diagnoserna öroninflammation och ögoninflammation! Hon fick både penicillin och ögondroppar. Inte konstigt att hon varit gnällig och famning de senaste dagarna! Och vilket jäkla pucko till sjuksköterska i Mariehamn!

Tentan gick för övrigt hyfsat bra idag. En av sju frågor kunde jag inte alls, jag kan fortfarande efter att ha letat i boken inte hitta någon text som kan svara på frågan. De resterande sex frågorna tyckte jag att jag kunde, jag skrev 12 sidor så nog ska jag väl lyckas skrapa ihop något poäng. Det är bara och hoppas att det räcker. Efter att ha besökt min kusin L och snackat lite välbehövlig goja och sedan handlat är jag helt slut. Jag tror att jag fortfarande har lite feberkänningar, igår kväll låg tempen på 38 grader.

Nu blir det soffan.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Ja sjukhuset i Mariehamn är inte alltid den vassaste kniven i lådan,tyvärr. Hoppas lilla Ebba blir bra nu när hon fått penicillin. Så bjuder vi på middag sen när ni är är friska!

2011-01-14 @ 21:11:29
Postat av: Jonna

We like! :)

2011-01-14 @ 22:22:24
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0