Julen sopas ut...

Sådärja, nu är granen avklädd och utslängd! Skönt, den barrade mer än jag kan komma ihåg att granar brukar göra. Funderar på att kanske inhandla en plastgran till nästa jul trots allt...även om jag gillar grandoften och en äkta gran alltid är en äkta gran så är det ju det där med barret.

Denna vecka är det dags att ta tag i pluggandet med hårdhandskarna igen. Fredag nästa vecka har jag salstenta i personalekonomi och jag kan inte påstå att jag tycker att jag kan tillräckligt för att få godkänt. Att plugga till salstentor måste vara det tråkigaste som finns!

Maken är ännu hemma på jullov och på torsdag dag ska vi besöka hans vän U och hennes familj för fika. På lördag blir det middag hos grannarna. Tidigare idag kom jag på mig själv med att fundera över vårstädningar av alla dessa slag inklusive blominköp för att uppdatera de numera mera döende små skrankorna som står i fönstren. Innan vi hinner blinka är det vår! När jul och nyår är avklarade börjar jag alltid längta dit.




Kommentarer
Postat av: Pamela

Jag har oxå kastat ut granen idag, skulle den inte barrat så förskräckligt så skulle den fått vara kvar ett tag till. Men plastgran vill jag inte ha, även om det skulle vara behändigt att bara packa upp en gran ur en låda varje år. Men det är ändå inte samma sak!

2011-01-06 @ 15:37:15
Postat av: Jonna

Nej, det är ju just det, det är inte samma sak!

2011-01-06 @ 18:12:00
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0