Nästan som på dagis & oändliga städning

Idag har jag och Ebba varit och hälsat på bekanta som flyttat in i sitt nya hus under hösten. Förutom hennes två barn kom också vännen L med sina två barn samt min BB-kompis och hennes två barn. Sammanlagt alltså 7 barn, alla under 3 år och 4 vuxna. Det kan man nog kalla rena rama dagiset! :) Roligt att träffas var det, även om Ebba var trött och famniger hela dagen. Jag är glad för att jag är i den ålder där jag nu befinner mig. Jag har alltid varit lite lillgammal och känt mig äldre än min biologiska ålder, men för första gången i livet känner jag mig nu liksom i fas med mig själv. Hus, äktenskap, bebis och fika med andra mammor. Det är livets glada dagar det!

Det är städdags nu igen. Jag är rätt pedant, plockar, sopar och torkar mest hela tiden, men städa med ordning brukar vi inte göra oftare än varannan vecka. Jag gillar när det blir rent (min man menar att jag gillar att städa också, men där har han fel). Det är jobbigt att städa, tar en halv evighet och smutsigt är det nästan redan i ena hörnet när jag städat mig bort till det andra. Nu till julen har jag (eller vi, på uppdrag av mig) städat oss igenom det mesta; köksskåp, ugn, fläkt, diskmaskin, tvättmaskin, kamin, golvtvätt, duschglaset osv. Det är stunder som denna jag är glad för att vi valde en självavfrostade frys. Nåja, det lönar sig bättre att vara glad för att vi har ett stort hus att städa istället för att bo i en liten lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0