Post påsk

Så var då påsken över för i år. Påskriset åker ut idag. Det har varit en bra helg, även om vädret var trist den senare delen av veckan. Jag fick hastigt förhoppningar när det var så fint väder i några dagar och så föll mitt hopp liksom hårt när det sedan blev mulet, disigt och började snöa (!).

Igår kväll var jag och tränade, som brukligt tisdagkvällar. När gympaledaren hoppade runt där på golvet och visade en massa komplicerade (?) steg kände jag att "nej, jag orkar inte lära mig det där!". Jag var helt slut, hade ingen energi eller kraft. Antagligen var det för tidigt att börja träna igen efter att jag varit förkyld, jag är fortfarande snörvlig efter två veckor. Det slutade med att jag satte mig ner på golvet längst bak i salen och åt en ask russin och mandlar. Jag tror inte att jag någonsin förut har satt mig ner vid sidan under ett träningspass.

I övrigt har jag flera roliga saker planerade under våren och försommaren; nu på lördag ska jag och L på trädgårsmässa till Stockholm, om 2 veckor ska vi fira Ebbas 1-års dag med att bjuda hela släkten (typ 50 personer!), i början av maj ska hela familjen till Stockholm över helgen och hälsa på kusin E med blivande man och i början av juni ska jag till Uppsala med en gammal och två nya vänner. Shopping och bad på Fyrishov står då på schemat. Och så ska vi ju förstås fixa med huset och trädgården också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0