Älsklingsgris, en ny kisse & vardagsrum

Igår var jag och L till Stockholm på Trädgårdsmässa. Hela dagen blev mycket lyckad. Jag köpte inte en enda liten planta, men desto mer inredningsprylar till altanen och toaletten. Det visades inte speciellt mycket stenläggning och knappt några häckar eller andra blomanordningar. Broschyrer fanns det också ett fåtal. Mest fanns där lökar, små blomplantor och diverse inredningsprylar till altan och trädgård. Vi hade 6,5 timmar på mässan och det var precis lagom, vi hann runt lokalen men inte desto mer. Framförallt är jag nöjd med grisen jag köpte. Ja, jag menar allvar, jag köpte en gris! Den är inte levande, utan det är en stålgris som ska stå på trappan till altanen. På sommaren ska den fyllas med blommor, till hösten med äpplen och till julen med till exempel mossa eller julgransbollar (och varför inte en röd rosett runt halsen).


En av de här grisarna ville jag först köpa, men de
var beställningsvara, så jag köpte en liknande gris,
men i mörkare brunt.


Den senare tiden har jag scrappat ett kort till min vän M som fyllde 28 år. Hon är av japansk härkomst och därför ville jag göra ett kort i den tappningen...jag har ingen aning om vad texten betyder...


Svart cardstock som stomme som är dekorerad med diverse
mönsterpapper. Pappren är skrapade med en speciell kantskrapare.
Det rödrutiga pappret har jag klippt vågor i och gjort hål med en
hålstans. Den japanska texten skrev jag ut från datorn och kanterna
chalkade jag med chestnut roan. Katten är kalkerad och målad med
akvarellfärger, den sitter på 3D-kuddar. Knapparna har jag sytt fast
med svart floss och de orange kryssen är sydda med orange floss.
De silvriga halvstenarna är självfästande. Texten är delvis skriven
med svart penna och de resterande bosktäverna är delar av
kylskåpspoesi.

Lite ordning har jag ju nu som tidigare nämnt också fått på vardagsrummet. Här kommer bilder:


De orange gardinerna, den tillhörande kudden i soffan och den
terrakottafärgade mattan är nya.
Det gapar tomt på bordet för att alla
dekorationer hamnar i Ebbas små händer.






Kommentarer
Postat av: ramona

va fint ni har det, vet att jag frågat förut men vilken husmodell är det ni har?

2010-04-12 @ 21:39:00
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Jonna

Tackar! Det är ett Heikius hus, men planlösningen är i grunden ett Trivselhus, något omritat.

2010-04-13 @ 09:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0