Dag 28: någonting jag saknar

Lokalsinne. Jag saknar lokalsinne. Jag tror att jag har ett hål i huvudet där andra har den förmågan.

När maken och jag träffades studerade vi båda i Örebro och hade våra föräldrar på Åland, som vi bodde hos när vi var på ön, han i Finström Pålsböle och jag i Eckerö Kyrkoby. Vid ett tillfälle skulle jag köra till honom från Eckerö, vilket jag hade gjort många gånger förut. Ni som bor på Åland vet kanske att om man åker från Eckerö till Pålsböle, så svänger man till vänster från Hammarlandsvägen och kör via Emkarby.

När jag plötsligt befann mig i Gottby så insåg jag att jag borde ha svängt av någonstans innan. Det var inte slut på historien där dock. Jag åkte förstås tillbaka för att hitta stället där jag borde ha svängt av, men efter att ha kört vilse in på fel väg fick jag helt enkelt åka tillbaka mot Gottby, köra via Mariehamn, mot Finström och Godby och sedan till Pålsböle dit jag var på väg.

Jag hittar inte heller till Täby centrum trots att jag har varit dit vid en mängd tillfällen. Väl i Täby centrum vet jag inte var de olika butikerna ligger.

Jag tappade bort mig inne på det enorma varuhuset La Fayette i Paris en gång när jag var där med maken. Trots att jag aldrig bytte våning. Det är tur att det finns mobiltelefoner, annars hade jag nog irrat runt där ännu.

Det finns hur många exempel som helst på min bristande förmåga. Jag känner mig gravt underbegåvad när jag ska någonstans. Det är alldeles säkert, jag saknar ett lokalsinne!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha...du är rolig du jonna! Men det är ju bra att man kan erkänna sina svagare sidor =)

2010-12-21 @ 10:49:59
URL: http://lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Haha, ja det måste väl göras ibland det också :)

2010-12-21 @ 10:51:47
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Johanna G.

Haha, jag är precis likadan! Jag kan ha på klart hur jag ska ta mig dit, men sen ska jag ju tillbaka också, å då är ju allt omsvängt! Ujuj :D

2010-12-21 @ 21:31:17
Postat av: Jonna

Johanna: ja, det är ju ännu värre när man ska tillbaka, synnerhet när det gäller att köra bil och men inte hinner tänka tillräckligt fort! :)

2010-12-21 @ 22:53:49
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0