Målade väggar, planerad kryssning & lotto

Jag har målat om arbetsrummet i helgen. Det var vitt och sterilt och nu är det beige och varmt. Riktigt lyckat! Det förvandlades till ett rum man gärna sitter och arbetar i, vilket var målet. Riktig enkelt var det inte att måla eftersom där var fullt med möbler. Bokhyllorna flyttades runt på golvet ett antal gånger för att jag skulle få plats och ljus att måla, så en del repor finns och förblir nu på golvet. Men det var det värt. Jag funderar på att måla om hallen också, även den beige men ljusare än arbetsrummet. Jag kommer aldrig bli klar med det här huset. Jag har även kommit på att jag vill kasta ut en massa (nya!) möbler och köpa gamla sådana och rusta upp dem istället, för att få in den gammaldags charmen som motpunkt till den moderna funkisen som dominerar här. Om jag var miljonär, då skulle jag inreda ihjäl mig.


Arbetsrummet före förändringen





Och efter förändringen, nu är det beige!



Jag lägger också upp en bild på det jag målade på väggen i Ebbas rum i höstas.


Djungeldjur från golv till tak


Jag har också hunnit scrappa lite idag. Jag har gjort ett kort, men jag väntar med att lägga upp bilder på det tills det har anlänt i mottagarens postlåda.

På kvällskvisten kom grannen in och bjöd med oss på kryssning med Birka den 6 februari! Det ska bli riktigt riktigt skoj! Makens mamma ställde direkt upp som barnvakt, så den biten är också löst. 6 vuxna grannar och en snart tonåring borde vi bli om jag inte räknat fel. Jag har varit på kryssning med Birka förut, eftersom makens mamma arbetar där brukar vi få åka gratis. Det är alltid roligt och maten brukar smaka bra. Vi gillar att dansa också, vilket är en fördel på kryssningar.

Jag har förresten glömt att berätta! Häromdagen kom min man hem och lade en stor hög med sedlar i min famn. Han hade inte rånat en bank, nej, utan vunnit på lotto! 5 rätt med joker blev 750 euro! Inte illa pinkat!

Jag känner att det här kommer bli ett bra år.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har också bra känningar för det här året! :) Snyggt arbetsrum förresten!! :)

Postat av: Jonna

Tackar och bockar!

2010-01-10 @ 21:58:06
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Marika

Jäklars vad du jobbat bra med Ebbas vägg, jätte fint verkligen! Kontoret är jag avundsjuk på, det är det enda rummet som vi inte har någon ordning påännu och jag hatar att INTE ha ordning och reda på alla papper mm, men vi får väl ta tag i det under våren nån gång.... ;-)



Kram

2010-01-11 @ 18:56:29
Postat av: hannab

Hallå,du skojar, ha du målat alla de fantastiskt fina djuren på ebbas vägg???jag är verkligen imponerad, kan du komma ner till klippan(skåne) och måla på thea och tildes väggar med???!!Superfint!

2010-01-11 @ 19:26:40
Postat av: Jonna

Marika: ja, men hinner inte organisera upp allt när man flyttar in i nytt hus, jag flyttar fortfarande runt saker som jag tycker ligger fel.



Hanna: haha, ja, det är inte alls svårt att måla på väggen! Bara rita bilden på ett OH-blad, projicera på väggen, rita konturer med blyerts, fylla i färg med pensel och sist göra konturerna med permanent penna. Lång tid tog det dock, ca. 90 timmar.

2010-01-11 @ 23:48:35
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt mysigt blev det i arbetsrummet! Men var det inte grønt du tænkt dig från børjan? Många kramar från ett kjempefint Norge! :)

2010-01-12 @ 21:43:59
Postat av: Minna

Mitt namn kom inte med! Det var jag som hælsade från Norge iallafall ;) / Minna

2010-01-12 @ 21:45:27
Postat av: Annica

Va du är kreativ Jonna, kan du skicka över lite hit??

Kul m kryssning.. hoppas ni får riktigt skoj.

God fortsättning, kram!

2010-01-12 @ 22:25:45
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Jonna

Minna: ja, jag tänkte grönt från början, men jag tänkte sen (i samråd med Kigges bror Micke) att det kanske är en färg man tröttnar på. Så är det ju en kall färg och själva målet var ju att rummet skulle kännas varmare...så det blev beige! Hoppas du har det bra i Norge! Går det bra med jobbet och norskan? Hur länge blir du där nu?

2010-01-13 @ 10:52:34
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0