syster yster, Ebba, vikt & extrajobb

Min 12-åriga syster T är och hälsar på hos oss. Hon kommer hit några dagar nu och då och denna gång kom hon i söndags och planerar att åka hem idag innan middagen. Hon är i en trevlig ålder just nu, det går att prata med henne, hon förstår spelregler så det är kul att spela kort och yatzy och dylikt men hon har ändå inte tonåringens uppstudsighet. I det här ögonblicket sitter hon i närheten och spelar Playstation- Sonic Heroes. Det är helt omöjligt att spela mot henne, hon vinner alltid.

Igår var vi ut i vintervädret, med Ebba i pulka. Hon förstod inte alls det roliga med att sitta i en sån där konstig sak och bli dragen i ett snöre. T och jag gick en bit och Ebba somnade i pulkan. Hon satt som en liten hösäck med huvudet bakåtlutat, med bara ett lågt ryggstöd. Om det varit jag hade jag fått ont i nacken.


Vad är det här för konstigheter?

Häromdagen var min kusin L hit. Ebba har kommit på att hon kan sträcka upp armarna över huvudet och det här tog L fasta på. Således ropade L ungefär "åheej" och sträckte upp armarna i luften och Ebba gjorde likadant och såg överlycklig ut. De är lustiga de här bebisarna.



I övrigt så har jag tagit tag i det här Viktklubbandet nu igen. Men döm min förvåning när jag ställde mig på vågen igår- jag har gått ner 1,5 kg under julen!!! Det kan inte finnas någon annan förklaring än att jag har tappat mina muskler... Nu har jag i varje fall bara ca. 2.5 kg kvar jag absolut ska gå ner. Det känns ju riktigt rimligt det.

Jag har också skickat iväg några mail till vissa arbetsplatser för att se om jag kan få tag i något extrajobb. Jag planerar att vara hemma med Ebba till hösten 2011, men för att fixa det behöver jag extrajobba lite grann under åren och också jobba heltid i juni månad både detta år och nästa. Kanske kan jag bli hemma så länge då, bara inte bostadsräntorna skjuter i höjden allt för mycket. Hör gärna av dig om du känner till något vettigt extrajobb!

Kommentarer
Postat av: Arlene

Inhoppare på hemvården i jomala? :) Där vet jag att det behövs i allafall...

2010-01-05 @ 15:22:08
Postat av: Jonna

Arlene: tror du de vill ha personal som aldrig jobbat inom hemvården?

2010-01-05 @ 16:12:39
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Linda

det svåraste med att jobba i hemvården skulle nog vara att du verkligen måste hitta på kringelikrokvägar´na i jomala... utan att tappa bort dig... :P

bilden blev ju fin ju :)

Postat av: Jonna

Linda: haha, ja det kan vara ett potentiellt problem :) Jag vet inte med hemvården...jag trivs inte riktigt med att jobba med gamla sjuka människor. Det känns liksom så...hopplöst.

2010-01-05 @ 18:31:25
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Linda

Fast i hemvården är dom inte så dåliga.. för de är ju tillräckligt friska för att bo hemma... iaf de flesta är rätt ok på de sättet... :)

2010-01-06 @ 11:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0