Middag i dagarna tre

Man kan nästan säga att vi har festat i dagarna tre. Åtminstone har vi haft middag hemma hos oss i dagarna tre, med sällskap, god mat och alldeles för mycket efterrätt.

Midsommardagen fick vi som sagt besök av våra midsommaraftonsgäster igen. Jag lagade blåbärs-hallonpaj och vi fikade, såg en film och åt sen upp den överblivna maten. Trötta var vi allesammans så även om vi hade trevligt bröt vi upp rätt tidigt. Det tycks ta på krafterna att fira midsommar, alkohol och sena kvällen gör sitt.

Denna dag har vi spenderat tillsammans med grannarna. Vi är fyra nya hus här i ett område och grannarna träffas med jämna mellanrum. Den här gången kläckte någon den lysande idén att vi skulle åka ut med båt och lägga oss på någon klippa och sola och äta gott. Jag som inte varit ut med båt på flera år och längtat lika länge hoppades verkligen att det hela skulle bli av och när vi vaknade imorse var det soligt väder, om än rätt blåsigt och något kallt.

Vi åkte ut med två båtar, 8 grannar, till en bergsklack. Ebba stannade hemma med sin farmor. Till en början var det nästan lite kyligt men det mojnade och blev varmare. Efter att vi fikat föll grannflickan så tokigt att hon rev upp ett stort sår över halva foten, så familjen fick ta sig pick och pack och åka mot akuten. Resten av oss solade hela dagen och jag tog till och med sommarens första dopp! Och det var varmt i vattnet! Vi åkte hem till oss och åt middag tillsammans, ifall familjen olycka skulle hinna tillbaka från akuten hungriga.


Maken i båten på väg mot bergsklacken. I bakgrunden syns vårt hus.

Imorgon ska jag på jobb. Jag har fyra dagar kvar, sedan behöver jag inte jobba igen på 1,5 år om jag inte vill. Från hösten ska jag studera och det ska bli roligt!

Kommentarer
Postat av: ramona

tjingeling i sommarvärmen, skönt att kunna åka ut med båt så där, har ni egen brygga nedanför huset??

2010-07-03 @ 19:51:07
Postat av: Jonna

Ramona: hej du! Ja, det är verkligen varmt! Nej, ingen brygga ännu, men det låter som om grannen är på gång med att bygga en stenpir ut i vattnet i vår tomtgräns. Planen är att fixa upp stranden och köpa en liten snurrebåt så småningom.

2010-07-03 @ 22:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0