Jul jul strålande jul

Jag har en känsla av att det kommer ligga många klappar under granen detta år. Jag hade inte tänkt köpa några julklappar åt Ebba eftersom hon ännu är så liten...jag har köpt 9 (!) stycken. Och det är bara jag. Jag gissar att mormor och farmor också kommer med ett par och jag har redan tagit emot flera klappar av kompisar...tack alla som ger, det är roligt att Ebba är så populär ;)

Det har varit full rulle hela helgen och början av denna vecka. Julbord, klipptid, fika med vännen M, fikabesök av kusin E och sambon J, packat in cellofanpaket till vänner och bekanta och åkt runt med dem, städat, igår kväll var vi till Vårdö och hälsade på vännerna U och J. Idag har mamma och syster varit här och ikväll ska jag baka en chokladkaka till julefterrätt. Och granen ska pyntas, det ser jag fram emot! Imorgon ska vi laga mat från morgon till kväll och duka fint. Eftersom vi är årets julvärdar krävs viss insats från oss. Jag gillar det här, att det händer saker. Fika, besök, julhälsningar och julklappsbyten. Vad tråkig vintern skulle vara utan julen. Julen får igång mig, jag pysslar, donar och hittar den energi som jag tappat bort under hösten. Ett ljus i mörkret, det är vad julen är.


Såna här cellofanpaket har jag gjort. De innehåller:
- wienernougat
- citrongodis
- knäck
- chokladtryffel
- biscotti med konjak och mörk choklad
- kardemummaskorpor

Och så knöt jag de där jultaggarna jag tillverkade tidigare runt påsarna.

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

ALLT i påsen var mycket gott, så tack så mycket =)

2009-12-22 @ 20:45:11
Postat av: Cindy

Oj den där godis påsen lät inte illa. God jul på er.

2009-12-23 @ 00:58:05
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Kika

Håller med föregående skrivare;-)God Jul på er!!

2009-12-23 @ 09:51:12
Postat av: Annica

God Jul!!

2009-12-23 @ 22:24:09
URL: http://fameliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0