Dålig sömn och pimpad ljusstake

Inatt (imorse) somnade jag halv 7. I vanlig ordning kunde jag inte somna och halv fyra vaknade Ebba. Sedan hade hon inte minsta lust att somna om utan ömsom pratade, skrattade, skrek, spottade ut tutten och vände sig på mage bredvid mig, till halv 7. Då var jag ganska irriterad. Ibland har jag lust att stänga in henne i en garderob och gå därifrån, men sådant gör ju naturligtvis inte kärleksfulla mammor. Man kan ju lugnt säga att jag är trött idag i varje fall.

Igår städade vi och jag började julpynta. Idag har jag pyntat färdigt. En sak saknas dock. Min kusin var snäll köpte två ljusstakar åt mig på Åhléns i Stockholm. Nu när jag satte upp dem i köket insåg jag att en av ljusstakarna använts flitigt tidigare med resultat att fyra av fyra lampor är svarta och två av dem trasiga. Det är ju alltså ett I-landsproblem, men vad irriterad jag kan bli på sånt där. Nu måste hon ju stackarn liksom gå till Åhléns för min skull igen och jag har dåligt samvete.


Två slocknade ljus...duken är tillfällig, den ska bytas ut mot en ny grå med en helröd löpare till julen.

Jag har köpt en massa nytt pynt till den här julen. Huset är ju nytt och det sväljer en del grejer. En gammal tråkig ljusstake hade jag som jag tänkte återanvända. Den såg grymt omodern ut med sina plastiga ljusmanschetter så jag plockade helt sonika bort den och ersätte dem med grönt tygband.


Pimpad ljusstake



I arbetsrummet bredvid en fjuttig liten blomma. En av få jag inte lyckats ta död på. Gröna fingrar, det har jag INTE.


Julgardiner och stjärna i vardagsrummet.


Julgubbar och ljusstake i sovrummet

I övrigt vill jag säga att nu har jag officiellt julkänsla och julstämningen finns här i huset. Vad härligt det är med juleljus.

Kommentarer
Postat av: Annica

Glad Lilla Jul på er! Ni har riktigt mysigt hemma hos er.. det där med gröna fingrar känner jag igen, jag har tom lyckats ta död på en kaktus :-O

Kram

2009-11-27 @ 09:10:30
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Linda

Snygg bild på dig! Jag tycker jag känner igen den där kjolen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0