Gardiner och vårbilder

Puh, den här helgen har varit intensiv, trots att jag mest bara varit hemma. Jag har sandpapprat och laserat två hyllor till toaletten, varit till frisören (nu är jag mörk!), bakat diverse bakverk (tillsammans med maken) till 35 personer, sytt gardiner till arbetsrummet och toaletten och nu precis städat huset. Nu behöver jag en paus.

Gardinerna på toaletten skulle bestå av två olika tyger, ett grönt och ett guld. Guldtyget var dock så snett klippt både i övre och nedre kanten att det var 20 cm för kort när jag klippt det rakt...jag hoppas det går att reklamera. Bild på toastylingen får ni när allt är klart, men här kommer arbetsrummet:


En onödigt mörk bild, jag lyckades inte ta en ljusare. Ni ser en skymt
av gardinerna i arbetsrummet i varje fall. Gammaldags rosor är det i
mönstret.


Också naturen har gjort sitt jobb den här helgen. Isen har släppt, nu har vi flytande vatten i Vandöfjärden.


Bilden är tagen från insidan, från vardagsrumsfönstret mot
Vandöfjörden.
Vatten, äntligen!


På marken nedanför vardagsrummet hittar man tussilago. Pinnarna
markerar små bärbuskar.



Närmast huset blir det gräsmatta, längre ner mot vattnet naturtomt
som ska redas upp bättre senare. Vassen ska också kapas och så
planerar vi att lägga sand vid strandkanten och bygga brygga och
bastu sedan när vi blir rika...



Från köksfönstret ser vi mot Orrfjärden, där finns inte heller någon is
längre. Snart dyker nog fiskebåtarna upp!



Kommentarer
Postat av: Emy

Otroligt vacker tomt ni har!

2010-04-18 @ 15:37:22
Postat av: Jonna

Emy: ja, det är nog få förunnat att ha vatten på två sidor om tomten! Bottnen är inte den bästa dock, men vi hoppas få till det med vassröjning och diverse åtgärder, med tiden.

2010-04-18 @ 17:59:48
Postat av: Linda

Oj fa fint ni bor. Vilken utsikt. Där skulle jag vilja bo. Kanske kan hyra ett rurm hos er ;-) "smile". Nybakat på morgon mmm .. och busa med lillstumpan .. skulle passa mig perfekt. Gratis barnvakt har ni med.. Krama

2010-04-19 @ 08:50:28
Postat av: Emilia

Fantastska bilder, vattnet ser ju nästans lite inbjudande ut. Vi ses på lör! :)

2010-04-19 @ 21:55:41
Postat av: Minna

Ni har det bra ni!:) håll gärna ögonen efter en stugtomt till mej där! Kram

2010-04-19 @ 23:24:35
Postat av: Jonna

Minna: ja, det finns en tomt ledig här bredvid oss, bredvid det röda huset som är längst bort (det är en skogstomt i mellan):) Den går inte ända ner till vattnet dock eftersom delen mot vattnet har en annan ägare, men det kanske inte är omöjligt att få köpa den också :)

2010-04-20 @ 11:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0