Hjärtat i halsgropen

Jag sitter på jobbet just nu. Har varit effektiv och gjort allt färdigt, nu är det bara att bida tiden tills klockan blir 4. Jag känner mig lite så där som om luften har gått ur mig. Igår när jag gick in på Internet för att se var min ansökan till höstens universitetsstudier ligger insåg jag att det står att jag är obehörig till alla kurser jag har sökt, trots att de flesta endast kräver grundläggande behörighet. Man kan nog säga att jag fick hjärtat i halsgropen. Jag har en svensk universitetsexamen tidigare, det är ju rätt märkligt att jag sluppit in till den utbildningen om jag är obehörig....och sista ansökningsdag är idag. Därför har jag ringt Antagningen idag, säkert 40 gånger. Inte så lätt att komma fram, jag hamnade inte ens i telefonkö. Nu till slut fick jag tag på dem. Det visade sig att mina kompletteringar, alltså betygen, inte registrerats. Med tanke på att det är en månad sedan jag skickade dem är det rätt märkligt och tjejen i telefonen rådde mig att skicka komplettringarna en gång till. "Puh" känner jag, "var det bara det". Men det var ju en j-vla tur att jag kollade upp det!!!

Jag har en hel massa jag har tänkt göra före Ebbas 1-års kalas nästa helg (den 24:e). Jag ska scrappa ett kort åt Ebba, sandpappra och lasera hyllor, sy gardiner till toalett och arbetsrum, baka till typ 35 personer, städa (lite extra har jag tänkt dessutom), klippa mig, på måndag kväll ska jag leta renoveringsmaterial med L till hennes nya lägenhet och på tisdag kväll är det träning. Är det någon som tror att jag kommer att hinna? Jag skulle behöva en assistent, som Anna Anka!

Kommentarer
Postat av: linda

ja de var väl verkligen tur att du kollade upp det!!!!!

2010-04-15 @ 21:02:24
URL: http://lellesliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0