Våren är här!

Så härligt det är! Våren är här! Äntligen lyser solen och fåglarna kvittrar. Jag har precis varit ut i gummistövlar och jacka för att med svärfar diskutera vilka träd som ska fällas på tomten. Jag var också över till grannarna för att fråga dem om lov att ta ner några träd som står i rån. Där ska planteras häck så småningom. Jag ser fram emot att börja greja på utsidan under våren; måla panelen på huset ett andra varv, måla stenfoten, bygga klart altanen, odlingslådor och trädgårdskompostlådor. Grusvägen ner till sjön ska förlängas och ris ska brännas!

Maken plockade ut några stolar på altanen igår. Att ha möjlighet sitta och fika ute på vår altan i vårsolen och se ut över vår tomt och vattnet gör mig alldeles säkert förvissad om att det helt enkelt är toppen att ha hus!

Ebba kryper med en väldig fart nuförtiden. Hon följer efter mig vart jag än går, biter på allt och river ner det mesta. För en stund sedan hittade jag henne med min prydnadskyckling av trä i munnen. Fjärrkontrollerna är favoriterna och lådorna i köket är ibland helt tomma. Slagfält kallas det visst. Här kommer ett bevis:



Ta hand om dig och varandra! Njut av solen!

Kommentarer
Postat av: Linda

jag älskar den där filmen! har tittat på den många gånger redan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0