Plugg och allmänt tugg

Idag har jag registrerat mig till alla de tre kurser jag ska läsa under hösten; arbetspsykologi 15 hp, personalekonomi personal och ekonomi 7,5 hp och personalekonomi organisation och ledarskap 7,5 hp. Därmed fick jag tillgång till den webbaserade plattform där all undervisning, grupparbeten, seminarier och uppgifter kommer att finnas och göras. Som tur är ska jag läsa alla tre kurser vid samma universitet, Mittuniversitetet. Annars hade det blivit rörigt vill jag lova, det räcker som det är, med tre kurser som löper parallellt och kan krocka när som helst, böcker som jag måste ha koll på när jag måste låna och hur länge jag måste få behålla. Viss undervisning sker också i realtid på dagtid. Arbetspsykologin har t.ex. en träff varje torsdag. Ebba kommer vara hemma med mig, men jag hoppas det fungerar ändå. Föreläsningar tror jag kan fungera, jag kan sätta igång datorn eller koppla bilden till tv:n och sitta med Ebba på golvet. Seminarier där jag behöver sitta på en stol och skriva på tangentbordet kan bli svårare.

Nåja, en dag i taget. En bok i taget. En uppgift i taget. Andas.

När jag läste till socionom i Örebro var jag bland de yngsta i klassen. Jag började direkt efter gymnasiet, många var 10-15 år äldre än mig. Ju äldre kvinnorna var (vi var bara kvinnor) desto mer stressade var de över kurser, kursplaner, litteratur och studierna i allmänhet. Jag vet att jag tänkte "ta det lugnt, det kommer, det är bara första dagen av kursen". Jag hade studievana, för dem var det åratal sedan de satt i skolbänken. Nu är jag själv en av de äldre, men jag hoppas kunna behålla lugnet. Jag ska komma ihåg det jag tänkte då.

Jag har annars varit flitig och tvättat alla fönster denna vecka. Bilarna är rena, utsidan nästan färdig så långt vi planerar i höst och idag har jag bakat småkakor så vi har något att bjuda på om vi får besök. Maränger med citron och mandel, kolasnittar med solrosfrön och drömmar. Drömmarna blev riktigt äckliga, jag använda olivolja istället för matolja, vilket gav en läskig bismak. Maken tänkte baka bullar imorgon.

Imorgon ska vi också till Eckerö på middag, närmare bestämt till min bror D, hans sambo S och deras lilla bebis Gabriel. Det är alltid roligt att träffa dem och Gabriel gör ju förstås inte saken sämre.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Du e verkligen en effektiv kvinna J. Jag orkar inte med hälften av vad du pysslar på med :-) Lycka till i skolvärlden!

2010-08-29 @ 09:53:44
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha...nåja, jag är ju mammaledig så jag har ganska bra med tid. Jag gillar att ha saker att göra också. Tack för lyckönskningen! :)

2010-08-29 @ 19:09:56
Postat av: Susanna

Tack för senast:)

2010-08-29 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0