Me, my and I!

Vad ser du fram emot?
Att börja studera i höst. I must be crazy.

Vad vill du ha just nu?

Jag känner mig rätt nöjd, har just ätit brownie med glass och fått en hel del gjort idag...mera pengar?

Vad kommer du köra för look/stil i höst?
Det blir liksom mest hemmamjukisar med en urtvättad t-skjorta så här på ledig-mammatid. Kläder är jag dock annars hyfsat intresserad av, så jag får välan säga den tillräckligt moderna men rätt avslappnade stilen. Jag gillar inte att sticka ut för mycket, men vill se fräsch ut.

Trend jag aldrig vill se igen:

Finns det något fulare än hockeyfrilla? Den fulaste existerande trenden måste vara haremsbyxor. Usch.

Hur svarar du i hemtelefonen?
"Hallå" eller "Jonna".

Ringer det mycket till dig?
Nej, det kan jag inte påstå. Jag ringer sällan själv heller, skickar oftast sms. Som tonåring kunde jag prata i telefon i timmar...och timmar.

Vem ringde du senast?
Jag kommer inte ens ihåg? Jo, makens mamma, jag frågade om hon och hennes man ville komma till oss och spela kort. Ja, jo idag ringde jag sådana där tråkiga samtal också, till exempel till skattebyrån för att höja procenten på skattekortet. Samtalet tog 1 timme. Trots att jag hade räknat ut allt i förväg. Sedan var han ändå inte nöjd utan jag fick ringa banken och så skattekillen igen. Som tack fick jag 9 % höjning på skatten.

Hur mycket pengar har du?

På banken? Öh, det känns rätt privat. Nog har jag flera tusen eurosar, men det är meningen att de ska räcka hela studietiden så det är inte så mycket trots allt. Man kan säga att jag planerar att leva upp vår buffert de närmaste 1,5 åren.

Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?

Han sitter i soffan några meter ifrån mig och vi brukar nog prata med varandra mellan varven, ja.

Vad åt du senast?
Brownie med nutella och hasselnötter samt vaniljglass.

Är du polare med grannarna?
Ja, det kan man kanske kalla oss, åtminstone är vi på tydlig vänskaplig fot. Jag är bjuden på närmaste grannens bröllop inkommande lördag.

Har du varit på ett party?
Det var vanligt med party när jag gick i lågstadiet. En gång hade jag det hemma hos mig tillsammans med en kompis. Vi gav inbjudningskort som hade en inbjudan på varje sida, men den som var på andra sidan kortet fick bara komma om den på första sidan inte ville. Då var det bästa idén någonsin, nu undrar jag vad vi tänkte med. Det måste vara ett bevis på personlig utveckling.

Var är dina syskon just nu?
En gissning är att min lillebror är hemma och byter blöja på sin idag 7 dagar gamla son. Min lillasyster sitter antagligen framför datorn och spelar the Sims. Min storebror jobbar nog, antingen på jobbet eller husbygget.

Vilken tid gick du upp imorse?

Maken väckte mig kvart i 11. Det kändes som tidigt. Eftersom jag dragit på mig hjärnhinneinflammation har jag sovit lääänge på morgnarna senaste tiden.

Mest spelad låt på min iPod:

Sådana moderniteter har jag inte. Jag är inte särskilt intresserad av musik och kan inte sjunga en ren ton.

Nynnar på:
Det är knappt så jag kan nynna heller.

Kökspryl jag inte kan vara utan:

Kylskåp.

Fikar gärna på:

Hm, Bagarstugan? Jag hamnar oftast där, men jag vet inte riktigt varför. Kanske jag vill trängas med andra mammor?

Bästa romanen:
Milleniumböckerna av Stieg Larsson är några av de bästa böcker jag har läst de senaste åren.

Favoritdjur:
Mina katter Kelso och Uno.

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag?
Jaa,aa...maken svarar "envis" och det är nog vad jag själv hade svarat också. Jag är galet envis, på gott och ont. Jag kan inte lägga ner ens när jag borde.

Vad ville du bli när du var liten?
Hårfrisörska. Nu skulle jag tycka det var tråkigt, bara tanken på att kallprata om samma saker dagarna i ända gör mig trött.

Vilket är ditt starkaste minne från barndomen?
Det finns inte ett, men de kretsar kring samma person. Min granne och kusin Emilia och alla de hyss vi gjorde, ledda av mig. Vi hade en koja i skogen dit vi smet utan lov, vi smet till stranden ett par kilometer bort utan lov och nakna till en granne en bit bort och frågade efter godis utan lov (det var mycket utan lov) och alla de storslagna lögner jag slog i henne, som jag inte ens vågar berätta om för er. Jag kommer ihåg när vi lekte med my little ponys vid dammen på gården, när hennes bror föll genom isen i samma damm, när jag sov över hos henne och var rädd i mörkret, när vi bestämde att jag skulle sova över hos henne trots att jag inte fick och jag gömde mig i en garderob när mamma kom för att hämta mig och Emilia gav mig ett knäckebröd för att jag inte skulle bli hungrig. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

Vem var ditt livs första stora kärlek?
John som gick i min klass i ettan till trean. Han var inte kär i mig, men hans bästa kompis var det.

Vilken är din värsta skräck?
Cancer, framförallt vill jag inte lida.

Hur vill du helst transportera dig?

Med bil. Jag är allergisk mot cyklar.

Vilken är din största last?
Allt som är sött; godis och bakverk. Maken gillar det salta vilket innebär att vi äter både ock. Det krävs karaktär för att hålla sig smal.

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
Jag var den första i min klass som började noppa ögonbrynen. Jag gjorde det en natt när jag inte kunde sova och sedan tog de andra efter. När de flesta hade noppat sina stod det klart att det var min kompis Maya som hade de med finast form.

Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän?
Lojalitet.

Vad handlade ditt senaste utbrott om?
Jag hade ett smärre utbrott tidigare ikväll när jag inte kunde komma fram till om jag saknar tillbakabetalning från Ellos eller inte, trots storslagna uträkningar. På Ellos säger de "ditt konto står på noll, jag har inga andra uppgifter". Suck, nu blir jag irriterad igen.

Vad använder du för parfym?
"Curious" av Britney Spears. Jag passar i tjejiga, söta dofter.

Vad har du gått för utbildning?
Vikingaåsens skola klass 1-halva trean, Strandnäs skola klass halva trean-9, Ålands Yrkesskola sociala linjen klass 10-12, Örebro universitet klass 13-15,5 och nu ska jag studera 1,5 år till. Herregud, vad skola, mer än halva livet!

Vad är det fulaste klädesplagg du äger?
Jag brukar slänga fula kläder. Ibland undrar jag var de är sedan när jag vill ha dem i varje fall. Nu har jag varit duktig och sålt kläder på Bettans bod en gång. Man borde ju föra till second hand annars... Men, alltså, det är klart att fula, urtvättade, men bekväma, mjukiskläder finns det ju en hög av.

Vilken maträtt är din paradrätt?

Maken är den med paradrätter. Jag är bra på att laga gräddsås.

Vara gift med Tobbe Grahn resten av livet men se ut som Precious-skådisen eller se ut som Audrina Patridge resten av livet men aldrig få ligga med nån igen?
Who?

Det fjantigaste du vet:
Kanske folk som vill vara häftiga, sådana som spelar, resultatet blir liksom motsatsen.

Kan man hata någon för resten av sitt liv?
Jo, om personen i fråga har gjort en riktigt illa och inte ångrar sig sedan, inte gör annorlunda i resten av livet. Jag tror det är fullt möjligt tyvärr, men förstås inte särskilt konstruktivt.

Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Hm, tecknade serier är inte min cup of tea, jag sympati-ser dem dock tillsammans med maken ibland.

Badkar eller duschkabin?
Duschkabin. Jag gillar och har bubbelbad men det tar så länge att fylla det där jättekaret och så tar varmvattnet slut lagom till duschdags.

Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Kick-Ass, om en kille som försöker vara superhjälte. Den kan jag rekommendera.

Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin, men jag gillar gula blandjuicer bäst. Apelsin är starkt.

Vad var det senaste du handlade?
Bebiskläder till min brors med sambos lilla Gabriel.

Vad gör dig fullkomligt jävla rosenrasande?

Manipulativ elakhet.

När besökte du ett sjukhus senast?
Förra måndagen när Gabriel hade fötts var jag till BB och hälsade på.

Vad har du i din väska?
Mobiltelefon, nycklar, plånbok, kvitton, en penna, läppfett.

Vad är du tacksam för idag?
Regnet och att vår nya självgående gräsklippare, Automowern, rullar. Om den inte hade gjort det hade antagligen min man börjat gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0