Dag 18: min favoritfödelsedag

Jag har inget minne av att någon födelsedag har varit bättre eller sämre än någon annan. Jag har hunnit fylla 28 år och den 5 mars 2011 fyller jag år för den 29:e gången. Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin hoppat över att fira mig själv. Innan jag flyttade hemifrån ordnade alltid mamma kalas och eftersom jag tillhör en stor släkt har det vanligtvis inneburit en hel del paket. Efter att jag flyttat hemifrån har jag själv bjudit in till kalas, inte nödvändigtvis hela tjocka släkten, men alltid åtminstone de närmaste. Jag gillar att kalasa, både kakdelen, paketdelen och umgängesdelen.

Jag minns både min mammas och min pappas 30-års dag. När pappa fyllde 30 bakade mamma en rektangulär tårta med 30 ljus på. Jag minns var på köksbänken den stod. När mamma fyllde 30 var jag till stan med pappa och köpte en synth åt henne. Det är overkligt att jag snart själv blir 30 år. Det går inte att neka till det faktum att jag är vuxen. Tiden, det är en märklig företeelse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0