Dag 22: vad som gör mig upprörd

Jag blir lätt irriterad och överdriver gärna lite dramatiskt. Det kan handla om allt från att tvätthögen aldrig tar slut, om att jag bränner vid såsen, om att telefonköerna aldrig tar slut, om att människor inte svarar på mina mail eller endast på några av alla mina frågor, om att isskrapan inte fungerar som jag tycker att den borde, till att planer inte blir av av olika anledningar. Ofta är jag irriterad på att min make är långsam och slarvig. Tyvärr är det till största delen han som får ta emot min irritation.

Det är tur att jag inte är långsint. Jag har svårt att vara arg en längre stund, ens när jag borde.

Riktigt arg blir jag mycket mer sällan. Vill du riktigt reta upp mig ska du låta bli att hålla det du har lovat. Då menar jag utan (enligt min mening) godtagbar anledning.

Förstås blir jag också upprörd när barn far illa, på män som slår, på krig och andra vedermödor. Men det blir vi ju alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0