Dag 26: mina rädslor

Jag har inga egentliga fobier. Jag är varken rädd för spindlar, ormar, höjder eller att flyga flygplan. Med det är det inte sagt att jag är våghalsig, för det är jag inte heller. Jag är inte intresserad av adrenalinkickar, men om någon gav mig fallskärmshoppning som 30 års present skulle jag hoppa, bara för att bevisa för mig själv att jag kan.

Jag har alltid varit rätt blyg och när jag var yngre sade jag knappast ett ljud inför större grupper av människor. Jag vet inte om jag någonsin öppnade munnen inför hela socionomgruppen på 100 personer under studietiden, trots mängder av föreläsningar under flera års tid. Fortfarande är jag avsevärt mycket mer tillbakadragen i grupper än vad hyfsat sociala och mycket pratsamma jag annars är. Grupperna behöver inte vara särskilt stora för att jag ska tystna eller åtminstone känna mig klumpig. Att prata inför grupper är kanske min enda fobi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0