Dag 29: mina mål

Mitt mest klart lysande mål just nu är att studera klart och sedan få ett arbete inom socionombranschen eller någon annan bransch som innehåller ledarskap. Mitt mål är att få ett jobb som kan leda framåt, som jag trivs med och som innebär en sådan lön att vi kan bygga garage och fixa stranden med båt och brygga inom några år samt kanske resa någon gång nu och då om vi känner för det.

Ett viktigt mål är att fortsätta vara en bra mamma. Nu är det enkelt, men jag gissar att jag kommer möta större utmaningar vid treårstrots och tonår. Jag vill vara kärleksfull, vänlig, närvarande, gränssättande men också komma ihåg att välja mina strider. Målet är att alltid ha en trygg relation med min dotter.

Målet är också att vara en tillräcklig hustru, att komma ihåg maken och att uppskatta honom. Jag vill aldrig ta honom för given.

Jag har som mål att bli gammal. Jag vill bli en gammal kvinna, med barn och barnbarn som jag får möjlighet att finnas för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0