Dörrbokstäver

Det har funnits dåligt med tid för scrappande den senaste veckan. Igår lyckades jag dock äntligen sätta mig ner en stund och idag har jag gjort färdigt min senaste kreation; dörrbokstäver som bildar ordet "Ebba". Det är meningen att det ska bli en födelsedagspresent åt Ebba. Hur jag ska få dem att hållas på hennes dörr är oklart...sinnitarra?


20 cm höga träbokstäver från Panduro. Jag målade
kanterna på alla bokstäver med akrylfärg
.


Två av bokstäverna tapetserade jag med mönstrat
papper på dubbelsidigt limpapper.


Sedan dekorerade jag dem med diverse prylar.


Bokstaven "e" är tapetserad med mönsterpapper på dubbelsidigt
limpapper. Jag har chalkat kanterna med chestnut roan och dekorerat
dem med guldglitterlim. De små tagsen har jag textat för hand, klippt
ut, chalkat med chestnut roan och satt öljetter i. De hänger i pärlfloss
och guldsnöre som är limmade på baksidan. Blommorna, bladen och
fjärilen är sprayade med Glimmer Mist och limmade. De små rosorna
har jag dekorerat med guldglitterlim.







Bokstaven "b" har jag målat först med ljusrosa akrylfärg, sedan
krackelerande färg och så mörkrosa färg på det. Jag har sedan
sprayat hela bokstaven med Glimmer Mist och dekorerat kanterna
med guldglitterlim. Jag har trätt rosa floss i knapparna och sedan
limmat dem. Det rosa snöret är virat och ändorna är limmade på
baksidan.


Bokstaven "b" är tapetserad med mönsterpapper på dubbelsidigt
limpapper. Kanterna är chalkade med chestnut roan och dekorerade
med guldglitterlim. Siffrorna och halvpärlorna är självhäftande. Det
lila bandet har jag knutit till en rosett.


Bokstaven "a" har jag målat med blå akrylfärg och sprayat med
Glimmer Mist. Kanterna är chalkade med chestnut roan och
dekorerade med guldglitterlim. Jag virade vit spets runt bokstaven
och limmade fast ändorna på baksidan. I spetsen sydde jag fast blåa
pärlor 3 och 3. Blommorna och bladen är sprayade med Glimmer Mist
och limmade. Bladen är också dekorerade med guldglitterlim.





Kommentarer
Postat av: Linda

nu när jag får se alla när dom är klara blir jag osäker på om jag tycker e eller a är finast! Men det blev verkligen fint Jonna!

Postat av: Jonna

Linda: "e" gav mig allvarligt huvudbry innan den var färdig, men till slut föll polletten ner :)

2010-02-18 @ 13:45:02
Postat av: Linda E-J

gud så fina =)

2010-02-18 @ 16:49:29
URL: http://www.lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Arlene

Sååå fina! Du är ju verkligen duktig på det där!

2010-02-18 @ 18:36:37
Postat av: Diana

Jättefint =)

E är min favorit.

Jag vill också scrappa men det är så dyr hobby.

2010-02-18 @ 19:27:43
URL: http://tristan-zachary.blogspot.com
Postat av: Jonna

Tackar!

Diana: ja, visst kostar det pengar, speciellt innan man fått ihop ett "basförråd" av material! Men jag tänker som så att alla intressen kostar pengar och att det nog är bra mycket mer utvecklande att scrappa än att sitta framför tv:n :)

2010-02-18 @ 19:37:14
Postat av: Minna

WOW! superfint blev det! du kan laga såna åt mina barn sen ;)

2010-02-18 @ 21:17:00
Postat av: hannab

Så fint du har gjort!det skulle nog löna sig för dig att ta en vända till gekås ullared och panduro outlet så mkt som du scrappar. VAr till ullared igår och det fanns massa inom scrapping,men jag köpte inget då jag inte scrappar...

2010-02-20 @ 15:24:15
Postat av: Jonna

Hanna: åh, finns det sånt som outlet?! Det visste jag inte! Det är synd att det är så långt till Ullared...

2010-02-20 @ 19:13:14
Postat av: hannab

japp japp panduro outlet ligger nära gekås

2010-02-21 @ 20:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0