Härliga helg och ännu ett kort

Söndag idag, efter en mycket trevlig helg. Ebba åkte till sin farmor i torsdags för att bli över natten. Jag tog morgonfärjan till Stockholm på fredagen. Dagen gick förstås i shoppandets tecken; alldeles för mycket kläder åt mig, en hel del välbehövliga kläder i storlek 80 åt Ebba och alldeles för dyra scrapbookinggrejer från Panduro. Jag inhandlade träbokstäver som ska bilda namnet "Ebba" och diverse tillbehör för att kunna klä bokstäverna och tillverka en dörrskylt till hennes rum.

Efter att min vän M slutat arbeta gick vi hem till henne och åt en god middag och tog det lugnt. Det var alldeles lagom och mycket trevligt. Med syftet att gå i så dyra butiker att vi omöjligtvis kunde hitta något att shoppa åkte vi lördag eftermiddag till Söder och strosade i små mysiga butiker. Jag gillar Stockholm, om jag inte bodde på Åland skulle jag bo där. 

Denna dag har det kalasats eftersom min lilla (stora) lillebror fyller 25 år. Han som var alldeles vithårig och luktade bebis ska snart själv bli pappa. Livet går framåt, dag för dag blir vi alla äldre och förhoppningsvis något klokare.

Ebba har varit som ett plåster på mig idag, inte ens min man har fått hålla henne. Hon måste ha saknat mig när jag var borta. Hon har börjat pussa mig på munnen, med munnen öppen och tungan ut. Alldeles blöt blir jag.

Detta stora kort på totalt 23x18 cm har jag tillverkat, inte bara idag, utan lite nu och då under ett par veckor. Ikväll blev det klart. Vem ska få det? Jag har ingen planerad mottagare. Någon som är intresserad?


Bakgrunden som är 18x14 cm är kalkerad, målad med akvarellfärg och
noga utskuren med skalpell. Jag limmade fast bakgrunden på ett
OH-papper och sedan limmade jag fast OH-pappret på det mönstrade
pappret med 3D-kuddar i mellan. Skalbaggen är även den kalkerad,
målad med akvarellfärger och sitter fast med 3D-kuddar. 3D-kuddarna
ger en tredimensionell effekt som inte syns så bra på bilderna. Blomman
är tillverkad av två pappersblommor som jag målat med glitterlim och
monterat på varandra tillsammans med en pärla som är platt på baksidan.
Under själva bilden har jag satt först svart papper, så vitt och sedan
kortstommen som också är svart.




Här syns 3D-effekten något bättre.

Kommentarer
Postat av: Minna

Så himla fint kort! Det vill jag ha! men jag har ju nyligen fått ett fint kort... Den som får det kommer iallafall bli mycket glad! :)

2010-02-08 @ 17:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0