Ålder och födelsedagskort

Maken fyller 33 år idag. Han var inte intresserad av något firande, så det blev bara kaffe och kaka utan gäster och så beställde han lasagne till middag. Det är märkligt hur gamla vi börjar bli. Jag kommer ihåg när båda mina föräldrar fyllde 30 år och nu är jag gift med en man som är 33. Som tonåring tyckte jag vuxna var någonsorts UFOn som var helt omöjliga att förstå sig på, men med tiden har jag insett att vuxna är precis som de yngre, bara...äldre. Länge ville jag bli äldre, nu är jag rätt nöjd med min ålder, kanske kommer det en tid när jag kommer önska att jag var yngre?

Här kommer de två födelsedagskort jag har tillverkat i veckan. Det första blev jag inte riktigt nöjd med, det känns inte riktigt rätt. Skjortkortet tycker jag dock blev kul.


Rosa cardstock och olika papper som jag har klippt och rivit. Bilden på miss Kitty skrev
jag ut från Internet och färglade med akvareller. Miss Kitty och cirkeln
sitter på 3D-kuddar. Öljetter och rosa tygband.



Beige cardstock, gulrandigt papper som jag har klippt och vikt till en
skjorta med bröstficka. Knapparna och det blåa bandet som jag
formade som en slips har jag sytt med nål och tråd. Kanterna är
streckade med en orange stabilopenna och målade med brun ögonskugga.
Texten och siffrorna är klistermärken.


Insidan av kortet. Jag klippte till en ficka och skrev ut önskarlappen
med skrivare.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va fina kort du lagar! Jag blir imponerad varje gång! =)

2010-01-31 @ 12:12:40
Postat av: Annica

Alltså Jonna... när hinner du???? :-) Kram!

2010-01-31 @ 12:35:26
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Jonna

Johanna: tackar! :)



Annica: jag tycker jag har rätt mycket tid nu när jag är hemma. Oftast sitter jag och pysslar på kvällarna när Kigge är hemma och kan ta hand om Ebba. Ibland har jag henne med mig runt fötterna också :)

2010-01-31 @ 13:10:51
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Pamela

Du är duktig på det där med att laga kort du. :)

Hälsa Grattis till maken!

2010-01-31 @ 18:09:06
Postat av: Marika

Oj vad duktig du är Jonna, jätte fina kort!

Jag är fortfarande förundrad över väggen i Ebbas rum också.... :-)



Kram

2010-02-01 @ 10:23:08
Postat av: Emy

Hej hej, jag brukar kika in här nu och då...

Jättefina kort du scrappar! Kul med inspiration! Jag håller oxå på och scrappar lite men mest album men på sistonde har tiden inte räckt till riktigt...

2010-02-01 @ 11:26:19
URL: http://vartlivioslo.blogg.se/
Postat av: Jonna

Marika: hur var resan? Blev Peter överraskad?

2010-02-01 @ 13:23:16
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Marika

Resan var jätte bra, skönt att få lite egentid! Vi tog det väldigt lugnt ch stressade inte alls, gjorde bara vad vi kände för! Borde göra nåt sånt oftare, man behöver ju bara åka till Stockholm eller Helsingfors för att "vila" lite!



Angående överraskningen gick det väl så där, svärmor råkade försäga sig lite, får ta historien när vi träffas nästa gång! :-)

2010-02-03 @ 12:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0