Är det en myt att bebisar sover med rumpan i vädret?

Det här är en rätt lustig sovställning. Filmklipp från idag:



Min vän L berättade igår att det är gratis att åka på en mässresa med Williams buss om man har Ålandskortet. Barnen får till och med komma med utan kostnad! Hejja Williams! Det måste vi givetsvis utnyttja. Frågan är bara vilken mässresa vi ska välja? Jag skulle lätt kunna åka runt på mässor hela våren!

Här är utbudet:

13.3 Vildmarksmässan
Mässa och prova-på-aktiviteter inom friluftsliv, äventyrssporter, fiske, resor och foto.

26.3 Nordbygg
Skandinaviens största mässa med produkter och tjänster för hela byggbranschen.

10.4 Nordiska trädgårdar
Skandinaviens ledande trädgårdsmässa. Seminarier, öppna föredrag och inspirationsutställningar.

23.4 Gastro Nord & Vinordic
Skandinaviens största mässa med produkter och tjänster för storkök, hotell och restauranger. Norra Europas ledande och viktigaste mötesplats för dryckesbranschen.

Nytt för 2010 är temat Trender & Traditioner som genomsyrar hela mässan. Trender som råder inom mat, vin, bröd, service och inredning och hur dessa vävs samman med gamla traditioner. Här får du inspiration och kunskap för att möta framtiden.

17.9 SKYDD 2010
Mötesplatsen för alla verksamma inom skydd och säkerhet. SKYDD är norra Europas största mötesplats för säkerhetsbranschen. Mässan går av stapeln vartannat år på Stockholmsmässan.

9.10 Hem samt Hem & Villa
Inredning, design och konsthantverk för det egna hemmet
Sveriges största mässa för ett bättre boende. Idé- och produktutställning samt seminarier för alla hem- och villaägare.


KISTAMÄSSAN


13.3 Rum & Trädgård
Mässan med allt du behöver för uterum & trädgård. Vårens mötesplats för alla trädgårdsentusiaster och inredningsintresserade.

24.4 Äntligen hemma-mässan
Träffa Äntligen hemma-gänget i verkligheten och få hjälp, tips och råd kring allt som rör hemmafix samt samla inspiration till framtida hemmaprojekt.

8.5 Sportfiskemässan
Renodlad publikmässa för sport- och flugfiske. En aktiv och lärorik mötesplats för alla åldrar – från nybörjare till proffs med allt fiske under ett och samma tak.

Idag har hon med ett sjukt barn som har scrapbutik äntligen plockat ihop mina varor. Bara betalningen kvar nu, så det blir skickat...puh! Hon skulle sända med några extra gratisvaror som tack för för att jag väntade och har haft förståelse. Hon har blivit rejält utskälld av en kund som inte har förståelse för att hennes jobb inte är prio ett när hennes son är döende...har folk ingen empati alls?

Paketet från Nelly.com fick jag skicka tillbaka. Det går inte ens att beskriva hur komplicerat det var att få varorna därifrån. De har ingen service på telefon utan endast över mail och olika personer läser mailen, vilket innebar att ingen visste vad jag ville ha svar på. Efter en veckas mailande dit för att de skulle fixa problemet med den dubbla momsen fick jag frågan "vad är det du vill ha hjälp med? Fungerar inte inloggningen? Här är ditt nya lösenord". Jag blev heligt förbannad och mailade och frågade om det är helt omöjligt för dem att svara, på rätt fråga. Det visade sig att min handläggare haft semester (döh!), men att nej, jag måste betala dubbel moms och söka tillbaka den från dem i efterhand. Det hade inneburit att jag blivit tvungen att söka tillbaka momsen för de kläder jag valt att behålla från Sverige och söka tillbaka momsen för de kläder jag skickat tillbaka från Åland. Så...beställ inte från Nelly.com!

Till något roligare...det verkar som om jag har fått ett extrajobb. Det är inte hundra hundra ännu eftersom det beror på om chefen kommer tillbaka från sin sjukfrånvaro eller inte på måndag. Men det lät positivt och det är inom min egen bransch så det skulle ge bra pengar...ungefär 2 fulla dagar varannan vecka kan det bli tal om, vilket är perfekt för mig! Jag berättar mer om saken när det är klart att det blir av.



Kommentarer
Postat av: Madde

Beställ från nelly.fi istället för från svenska sidan. Har förstått att det fungerar bra. :)

2010-01-27 @ 20:16:46
URL: http://lillins.wordpress.com
Postat av: Jonna

Madde: det var från finska sidan jag beställde, jag gick bara in på den via nelly.com. Fungerade inte...trots att jag mailade innan och de menade att det skulle göra det. Välkommen till min blogg förresten! :)

2010-01-27 @ 20:23:10
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Madde

Konstigt.. Jag vet flera som beställt och som det fungerat utan problem. Tänkte beställa själv och har frågat runt lite, men nu blir jag ju inte så sugen längre. Kanske får beställa till svärmor i sverige istället. ;)

Tack! Hittade hit via Pamelas blogg! :)

2010-01-28 @ 19:25:59
URL: http://lillins.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0