Restaurangrekommendation

Det känns som jag har gruskorn i ögonen. Klockan är kvart över ett och jag borde gå och lägga mig. Jag ska bara...

Ikväll har jag varit ut och ätit med min kusin och vän L. Jag trivs bra här hemma, är en av de mammor som stormtrivs med mammaledigheten, men det tycks vara viktigt att komma ut utan bebis ibland. Att få tänka på något annat för en stund är värdefullt och att komma ur mjukiskläderna är rent av underbart. Att jag kan ha mina gamla kläder igen gör inte saken sämre.

Vi var till den nya restaurangen Pepparkvarnen och åt middag. Det var en mysigt inredd restaurang, att sitta där kändes nästan som att vara utomlands. Det serverades tapas. Vi valde 5 stycken olika och det.var.så.gott! Sällan har jag ätit så välsmakande mat på Åland och inte var det speciellt dyrt heller, endast 3 euro per tapas. Till efterrätt valde vi 3 chokladpraliner och kaffe. Till och med kaffet var ovanligt bra. Innan vi lämnade restaurangen öste vi beröm över mat och lokal, så kvinnan bakom disken som jag antar var ägaren såg mycket nöjd ut. Jag rekommenderar Pepparkvarnen! Det fanns inte många platser, så den som vill få plats bör boka.

Vi tog sedan en tur till Dinos och drack varsin öl. Härligt med lite stimmighet, människor, öl och musik. Det finns de som aldrig mer vill gå ut när de fått barn, men jag tillhör inte dem. Jag behöver inte gå ut så ofta och jag dricker kanske mindre nu eftersom jag har en bebis att ta hand om också dagen efter, men jag skulle bli ledsen om någon sade att jag aldrig mer får besöka krogen. Den här gången blev det dock bara en öl och sedan hemfärd i en mycket kall bil.

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

vad roligt att det var bra på "svart peppar" haha...ska besök den jag med så småningom.

2010-01-30 @ 08:14:46
Postat av: Linda

Ja det var verkligen gott! Mycket trevligt var det! :)

Postat av: Jonna

Linda E-J: man ska inte vara hånfull ;)

2010-01-30 @ 12:00:45
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Linda E-J

kunde inte låta bli...

2010-01-30 @ 22:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0