Pyssel till er!

Här har ni lite pyssel! Fyll i och posta som kommentar till mig!

Nämn något som gjorde dig glad igår:
beskedet om att jag antagligen får ett extrajobb inom min egen bransch
Vad gjorde du kl 08 imorse: låg i sängen och hoppades att Ebba skulle somna om (det gjorde hon inte)
Vad gjorde du för 15 min sedan: kokade kaffe
Det sista du sa högt: "hejdå" till min man
Det senaste någon sa till dig: min man sade "hejdå"
Vad har du druckit idag: vatten och kaffe
Vad var det senaste du åt: dragonkyckling i lergryta
Vad var det senaste du köpte: en electrolux handdammsugare (I love!)
Vad är det för färg på din ytterdörr: vit
Vad är det för väder hos dig nu: snöstorm, -15 C
Godaste glassmaken: hm, jag gillar ju variation...
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nja, snarare på intresse vid första ögonkastet
Sover du tungt: jag tror inte det
Drömmer du mardrömmar: nej, nästan aldrig
Trivs du med ditt jobb: ja, det jag jobbade med innan mammaledigheten trivdes jag med
Favoritklädsel: jag gillar rätt kvinnliga kläder, gärna klack och lite figursytt, modernt men inte övertrendigt. Mest går jag i mjukiskläder dock :)
Favoritlåt just nu: jag är inte speciellt intresserad av musik, lyssnar på radioskvalet bara för att det inte ska vara så tyst...
Vad ser du om du tittar till höger: fortsättningen på vår mörkgråa soffa som slutar i en schäslong och 4 röda och orange kuddar
Vad gör dig glad just nu: Ebba, Ebba, Ebba
Vad ska du göra härnäst: klippa ut lite pappersmallar till scrapbooking
Höger eller vänsterhänt: höger
Humör just nu: lugn och nöjd
Favoritgodis: Anthon Berg med jordgubb och champagne (nej, det smakar inte sprit och ja, jag gillar mandelmassa)
Kläder just nu: svarta mjukisbyxor, vita sockor, en grå/orangerandig kortärmad tröja och en rosa luvtröja (inte direkt matchande)
Sommarplaner: sommarjobba i juni, ledig i juli, kanske någon resa till Stockholm och Vörå, njuta av värme, sol och bad
Hur många kuddar sover du med: en
Spelar du något instrument: nej, jag har spelat blockflöjt, fiol, gitarr och piano men kommer inte ihåg en enda not
Morgon eller nattmänniska: NATTmänniska
Vad är viktigast för dig: att jag får känna mig trygg, lugn och tillräckligt nöjd
Är du kittlig: nej
Snarkar du: nej
Äckligaste insekten: hm...jag har ingen jättekraftig insektsfobi
Stökigt eller välstädat: välstädat, jag är åt det pedantare hållet
Längtar du mest efter just nu: jag är rätt nöjd som det är, men kanske sommaren då

Har ni förresten läst om pensionerade polischefen Göran Lindberg som är häktad misstänkt för våldtäkt och förberedelse till grov våldtäkt av barn? Han har haft flera höga tjänster, bland annat som rektor på Polishögskolan och föreläser i ämnen som jämställdhet och sexuella trakasserier. Hur skruvad är man om man föreläser om det samtidig som man våldtar barn? Kanske man kunde lägga honom under begreppet "leva i en lögn" i Wikipedia? Länk (finns flera artiklar i ämnet där):
http://www.expressen.se/


Kommentarer
Postat av: Arlene

Du får gå in på min blogg för att läsa :)

2010-01-28 @ 22:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0