Vissa dagar är sämre

Idag har jag haft en sämre dag. När jag vaknade började det med att datorn inte startade. Så ringde pappa och meddelade att det inte går någon morgonfärja på torsdag när vi hade tänkt åka till Ikea i Uppsala. Vi ålänningar är alltså mer eller mindre fast här på holmen under veckorna när Ålandsfärjan är på dockning! Jag fick genast lust att flytta från ön. Eckerölinjen går, men inte förrän kl. 1 på eftermiddagarna. Med posten kom en sådan där uthämtningslapp som meddelade att mitt paket från Nelly.com har kommit. Det kom med meddelande om att jag måste betala moms, vilket alltså innebär dubbel moms (+70 euro!) med den redan påslagna svenska momsen. Detta trots att jag varit in till posten och frågat om jag kan beställa från Nelly.com/Linusochlotta.com utan att hamna på dubbel moms och även mailat Nelly.com i samma ärende. Båda gångerna har jag fått svaret att jag kan beställa och att det sköts på samma sätt som H&M, Ellos och andra postorderföretag. Så nu är ju det där en soppa jag måste reda ut. Sedan har jag försökt få tag i en försäljare på en scrapbookingbutik som gått under jorden. Jag beställde varor över Internet för tre veckor sedan, men fick inget svar. Jag mailade men fick inget svar. Så jag mailade igen men fick inget svar. Så jag ringde och då sade försäljaren att hon skulle skicka uppgifter om betalning efter lunch, men tror ni hon skickade några uppgifter? Så jag ringde igen. Då svarade hon att det skett någon jättekris, både personlig och för företaget, precis när hon höll på plockade ihop min order och att hon behövde några dagar för att samla sig. Det är nu en vecka sedan och jag får inte tag på henne ens för att avbeställa...

Suck.

När jag kom hem från träningen ikväll hade min man bakat källarfranska och ett betydligt mer jäst grekiskt bröd med festaost och oliver än det jag bakade häromkvällen. Det var dagens postiva, för det var riktigt gott och det luktade härligt här hemma av baket...

Tomorrow will be a better day. Då kommer min kusin A hit på fika på dagen. Det är trevligt med trevliga kusiner och jag har en hel hög  av den varan.

Kommentarer
Postat av: hannab

jobbigt att ha sånna pissdagar!men jag kan muntra upp dig lite med att skriva att jag tycker väldigt mkt om din blogg. Du gör så fina saker, bakar och har dig och framförallt delar du med dig av goda recept och tips!Uppskattat!

2010-01-21 @ 09:35:54
Postat av: Jonna

Hanna: ja, tack, du muntrade upp mig lite! :)

2010-01-21 @ 13:58:44
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0