Blommande kort

Helgen bjöd på trevligt 30-års kalas hos en god vän. Det passade på att regna för första gången på en månad, men trots att vi satt ute i ett plasttält tror jag att sällskapet var ovanligt nöjda med vädret. Tältet höll vätan och det mesta av kölden borta och vem har inte den senaste tiden längtat efter att slippa svettas floder?


Jag och födelsedagsbarnet

Jag tillverkade ett kort åt den nyblivna 30-åringen, som jag gav tillsammans med en hög andra gäster. Här är det:


Jag klippte ut delarna för sig; började med vasen och de ljusgula
blommorna, sedan den orange och svarta bakgrunden. Delarna är
limmade och markerade med svart OH-penna. Bandet är knutet,
blommorna sprayade med glimmer mist och limmade och fjärilen
sitter på 3D-kuddar. Det dubbla namnkortet är tillverkat av klippta,
limmade delar och fastsatt med grönt floss. Solen är en öljett och
filtbokstäverna samt siffrorna är självhäftande.

Kommentarer
Postat av: Linda E-J

Alltså verkligen fint kort =) och fin present oxå så klart. Har idag varit och köpt min dammsugare som jag velat ha så länge =)

2010-07-27 @ 11:28:53
Postat av: annkan

Vilket häftigt och ovanligt kort! Så roligt att göra kort med en lite annorlunda form än de gamla vanliga.

Snyggt!

2010-08-23 @ 17:45:54
URL: http://annkan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0