Äntligen friskare!

Ebba mår bättre idag, halleluja! Förkyld är hon förstås, men febern är borta och energin tillbaka. Hon verkar tycka att hon igår sov nog också för idag. Igår vaknade hon klockan 12 och sov sedan mellan 13-19. Imorse vaknade hon 8 och har sovit under en timme på dagen. Hon har gått omkring och burit på sin docka, som maken har döpt till "Britt", hela dagen.

Maken är just nu ute och använder trimmern. Vi har en avlång tomt, den är ungefär 170 m lång och 50 m bred. Vårt hus ligger högt upp mot vägen och vi har gräs runt huset, på en ruta om totalt 50x50 m. Det innebär alltså 120 m naturtomt ner mot vattnet. Där växer allt vilt och hur mycket vi än röjer så kommer det strax upp nya små envisa träd och buskar. På ett år är en liten tuva ett helt träd. Den delen går bara att sköta med trimmer, men nog är det en hel del jobb.

Imorgon ska vi på studentkalas till min kusin. Det ska bli trevligt att klä upp sig lite, träffa släkt och äta gott. Ibland känns det som om jag bor i mina mjukiskläder. Man blir lätt en slashas som mammaledig.





Kommentarer
Postat av: Emilia

Jaha, så ni kommer imorgon! Vad roligt! Vad glad jag blir :) Då ses vi imorgon.



Vad skönt att ni mår bättre nu också..

2010-06-04 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0